Inlägg #1: Postat: 2006-09-11 12:52:00
|
Janne B |
På nästan alla arbetsplatser så ska ju varor och tjänster levereras en viss tid med viss kvalité.Det gör ju att folk med del-förmåga inte fungerar om de kommer oregelbundet. Hur organiserar man arbetet för en grupp på 3 friska och 3 som kommer oregelbundet? Ja det var en kort fundering!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-09-11 13:03:00
|
Per W |
Ja, det är svårt att planera för arbetskraft som hoppar då och då när de händelsevis är besvärsfria.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-09-11 13:08:00
|
Leif-Arne |
Du harpunerar dig själv med dina överdrifter Ramona. Oaktat GP har sina tillkortakommanden så är jämförelsen med Mao bizarr. I jämförelse med Mao framstår tom Stalin som en folkhögskolelärare. Kuriöst nog var Maos egentliga yrke lärare.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-09-11 13:49:00
|
Ramona Fransson |
Ja, Leif-Arne, GP beter sig som Stig Järrel i filmen Hets. En odräglig envåldshärskare. På tal om arbete vid olika inhopp. Visst är det svårt att planera men säg att det inom sjukvården för mig när jag kommer till avdelningen just den dagen tar tant Hilda på promenad! Nästa gång jag kommer tar jag gubben Per osv. Jag blir två xtra händer för några timmar.Och om jag kan, kan det bli många fler händer.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-09-12 09:05:00
|
Janne B |
Mao satte skräck i många miljoner och Stig Järrel i en skolklass. Vem är rädd för Göran Persson. Går det att peka på ett enda GP beslut som visat elakhet? Han tillgodoser sina egna intressen, men ingen misstänker honom för att ta mutor osv. Han har alltid rört sig mkt bland folk, så långt SÄPO tillåter. Så uppträder inte diktatorsämnen! Det kan vara rätt högljudda interna diskussioner i kanslihuset. Sådant brukar tyranner slippa.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-09-12 10:00:00
|
El Guatusi |
Mao slaktade ca. 70 miljoner kineser och hans fru bekande langt eftr att han avlidit: "Varj dag horde jag honom saga: Doda, skona dem inte, ha ingn pardon, doda. Till sist blev jag ganska trott pa det". En liten detalj, bara.
|
|