Populär till vilket pris som helst

Den här tråden diskuterar artikeln Populär till vilket pris som helst.
Inlägg #1: Postat: 2006-09-11 15:13:00
kjellekborg
Jag gick på 50-talet i realskolan för gossar o vi levde i en instängd, auktoritär värld ibland utan syre. Visst fanns mobbning men inte som idag, det var ett helt annat samhälle på gott o ont. Många av dagens ungdomar har nog ett helvete o lite av detta finns i min bok "Juldagen då havet frös till is" som handlar om en kille som mobbas o tar sitt liv!
Inlägg #2: Postat: 2006-09-11 15:13:00
kjellekborg
Boken finns på många bibliotek.
Inlägg #3: Postat: 2006-09-11 20:04:00
Marcus
Ven exakt lärde er att ni ville bli klämda på rumpan av just dom "tuffa killarna?" Varför blir tjejer alltid intresserade av just "dom tuffa killarna" vad gör det med oss trevliga shysta killar? Jo vi lär oss att skall man få pussa söta flickor så måste man bli hård tuff och fixa hög lön. Så det gör vi... det är därför vi män har högre lön än tjejer vi lärde oss att tjejer vill ha sådana killar.
Inlägg #4: Postat: 2006-09-12 11:47:00
Mysan
idag är ju tjejvikten nere i 45 kg som ideal.På min tid vägde de flesta brudar 60kg och mer. Idag har vi dokussåpa det hade vi inte då.I dag har ungarna sex jättetidigt då började de flsta senare.Skolan var hemsk men i dag kan man ju i bästa fall polisanmäla samt byta skola.
Inlägg #5: Postat: 2006-09-19 18:32:00
CimEfraimsson
Du har satt ord på mina tårar. Det bästa på länge.
Inlägg #6: Postat: 2006-11-18 11:51:00
Inger-Sofia
Din artikel är "naket" belysande.Till detta överlämnade vi våra barn.trodde att utvecklingen gått framåt, sen jag gicki skolan,vi har bara får mer,ord att uttrycka oss med,för att föra verkligheten bakom ljuset.Den som råder bl.a i skolan idag,som ingen vill se och ta ansvar för.Tack¤
Inlägg #7: Postat: 2006-11-18 12:03:00
yron
Att i vår kunskapsbaserade värld inte tilldelas kunskapen till livet, utan att trevande lära genom sina och andras misstag, är en tragiskt. Att just i tonåren känna att man är någon för den man är och inte för hur man ser ut eller vad man har är basic. Kunskapen finns men använs inte där den som bäst behövs.
Laddar...