9/11 - Vem ska man tro på?

Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #61: Postat: 2006-09-09 10:16:00
Janne B
59-60 Honky/ Jag delar din verklighetsbeskrivning. Från upplysningstiden så var Katolska Kyrkan tvungen att accepetera vetenskapens överhöghet i kunskapsfrågor.Det har naturligtvis haft avgörande betydelse för nästan allt som skett senare. Sedan denna tid har det varit fullt möjligt att vara Både kristustroende och vetenskapstroende.
Inlägg #62: Postat: 2006-09-09 10:18:00
Janne B
I USA pågår ju en bedrövlig strid för att högerkristna där inte accepterat vetenskapen mer än delvis. Detta kommer att skada en hel amerikansk generation.
Inlägg #63: Postat: 2006-09-09 10:25:00
Janne B
52 / Inte ens de araber som bor i det "rasistiska" Israel överväger att flytta till ett arabland. De har ett medborgarskap som ger dem en rad fördelar som de inte har en chans att få någon annanstans i närheten. De röstar med fötterna de stannar.
Inlägg #64: Postat: 2006-09-09 10:27:00
Janne B
Ja de stannar för i Israel finns en rad av de fri och rättigheter som också finns i Västeuropa.Nu har jag inte tagit ställning till landets krigs o fredspolitik. Det är en annan tråd.
Inlägg #65: Postat: 2006-09-09 17:54:00
PB
Patrick G, citat: "Själv är jag faktiskt inte så intresserad av alternativa teorier kring 911 som jag är av mainstream-medias desperata försök att behålla sitt monopol på information, medan nätet skapat en motrörelse ledda av medborgarjournalister. Leve Sourze!". Hallå?
Inlägg #66: Postat: 2006-09-09 17:55:00
PB
Först, du har INTE klarat att greppa vad 9/11 Truth rörelsen har lyckats göra, att de faktiskt mot alla odds har knockat mainstream-median från tronen. Mainstream-media har insett att deras tystnad och smutskastningskampanjer har misslyckats och att deras informationsmonopol är bruten. De insåg att dessa opinionsmätningar visade att folk istället sökte alternativ information via fria radiokanaler och internet och upptäckte själva att deras "officiella teori" om 9/11 inte längre var trovärdig.
Inlägg #67: Postat: 2006-09-09 17:55:00
PB
För det andra markerar du klart och tydligt att du INTE är en sanningssökare. Du skriver om hur olika styrelseskick före och efter 11 september ljugit och bedragit allmänheten med bl a nu efteråt öppet erkända falskt flagg operationer för att starta krig på falska grunder med ett slutresult på miljontals dödsoffer. Men när det kommer till 11 september kommer den schizofrena sidan inom dig fram, här lever du i en total självförnekelse att ens våga ifrågasätta den officiella teorin.
Inlägg #68: Postat: 2006-09-09 17:56:00
PB
Du tror alltså att det mest troliga var att 19 kamelryttare beväpnade med mattknivar kapade och flög planen som träffade 75 av sina mål? Här har du fullt förtroende för lögnarna i vita huset och tror ur ditt eget historiska perspektiv på den mest otroliga motsägbara teorin, jag vill veta vad det var som hände i din hjärna? Du motsäger dig själv i din egen artikel.
Inlägg #69: Postat: 2006-09-09 17:56:00
PB
Allt detta snack om ”jihadister”, fick mig att skratta. Du gjorde din hemläxa med vissa historiska händelser men du tycks tydligen ignorerat hur bl a CIA har samarbetat, byggt upp och utnyttjat radikala islamska rörelser de senaste 60 åren i mellanöstern för sina syften, dels bl a mot ryssen, fiendes fiende är vår vän har du väl hört? Men när kommunismen föll behövdes nya fiender, hur får man annars pengar?
Inlägg #70: Postat: 2006-09-09 17:57:00
PB
Kort där efter kom framtidens fiende fram i ljuset som en välsignelse. 1993 terrorbombningen av WTC. Först infiltrera de en ”terrorgrupp” och tillhandahöll de sprängmedel som behövdes och sedan lät det ske, ganska pinsam historia nu efteråt. Men den minst sagt hypade OJ Simpson-rättegången skedde samtidigt och gjorde att media inte bevakade 1993 bombningsrättegången som de borde ha gjort. Länk: en.wikipedia.org
Inlägg #71: Postat: 2006-09-09 18:21:00
PB
Kan läsa mer om det under "Alleged FBI foreknowledge".

Länk: en.wikipedia.org

Jag orkar och hinner inte ta fram bättre källa än wikipedia, på den händelsen.
Inlägg #72: Postat: 2006-09-09 18:41:00
Patrick G
Missförstå mig rätt, när jag skriver att jag inte är så intresserad av alternativa teorierna kring 911, menar jag inte att jag sväljt hela myten som mainstream-media upprepat i fem år. Men jag inser mina egna begränsningar som "sanningssökare" och inser att inom min livstid kommer jag förmodligen aldrig veta vad som egentligen hände.
Inlägg #73: Postat: 2006-09-09 18:43:00
Patrick G
Konsekvenserna av 911 - att hela Mekkan Östern utom Syrien och Iran nu står i krig med mitt hemland eller deras lakejer i Isreal - oroar mig mycket mer. Vi kan faktiskt verka för att stoppa krigen men knappast vrida klockan tillbaka till 010910.
Inlägg #74: Postat: 2006-09-09 18:46:00
Patrick G
Sedan finns det också en risk med att skriva om 911; att det faktiskt finns en massa instabila galningar därute som blir helt uppslukade av sina egna nojor och försöker predikera för omvärlden om hur dumma och lättrogna vi är...
Inlägg #75: Postat: 2006-09-09 18:49:00
Patrick G
Mitt liv och den tid jag lever i är redan tillräckligt komplicerad utan att behöva sakligt bemöta varje galning som skriker om allt från Pearl Harbor till Palmemordet idag hörde jag t.ex. att Ollie North besökte Palme strx förre mordet!
Inlägg #76: Postat: 2006-09-09 18:49:00
Patrick G
Men ingen här behöver känna sig personligen träffad...
Inlägg #77: Postat: 2006-09-09 18:52:00
Patrick G
Ang. mina varma känslor för folk från mellanöstern, kommer jag från en stad där över 30 av befolkningen är förstagenerationsinvandrare. Mångkultur är regeln snarare än undantag i New York. Alltså upplevde jag Sverige som mer än "lagom" homogent och tråkigt från början.
Inlägg #78: Postat: 2006-09-09 18:52:00
Patrick G
Ang. mina varma känslor för folk från mellanöstern, kommer jag från en stad där över 30 av befolkningen är förstagenerationsinvandrare. Mångkultur är regeln snarare än undantag i New York. Alltså upplevde jag Sverige som mer än "lagom" homogent och tråkigt från början.
Inlägg #79: Postat: 2006-09-09 18:52:00
Patrick G
Inlägg #80: Postat: 2006-09-09 18:55:00
Patrick G
JAg tillbringade de första tio åren av min yrkesgärning i Sverige med att lära ut svenska språket i sådana ställen som Fisksättra, Hallunda och Skärholmen. Mina elever har varit både unga kaarbetslösa xiga killar och deprimerade medelålders kvinnor. Jag hade aldrig anat vilket tacksamt arbete det blev.
Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...