|
Inlägg #41: Postat: 2006-09-08 22:15:00
|
|
Calle Z |
De har iof berikat oss med en ny syn och innebörd av ordet Heder! Deras kvinnosyn har kanske också gjort att Sverige har blivit ett trevligare land? Deras tolerans mot homosexuella och till andra religioner är kanske också ett föredöme?
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2006-09-08 22:23:00
|
|
Calle Z |
Vad är det som har gått fel i de trevliga muslimernas hemländer? Eftersom de tvingas utvandra till Sverige av alla ställen? Till ett Sverige där de struktuellt blir utsatta för rasism!
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2006-09-08 22:35:00
|
|
El Guatusi |
/42 Svar: Klickvalde korruption ekonomisk stagnation -> frustration -> utnyttjas av muslimska brodraskap -> repression -> tandvatska for an mer fundamentalism... etc. Detta galler dock inte alla lander. Och glom ej den olosta Mellanosternkonflikten som ar ett blodande sar i folksjalen.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2006-09-08 23:21:00
|
|
GunnarL |
42/ En mycket berättigad fråga Calle Z! Varför i all världen kommer de hit, när deras egen kultur är så överlägsen vår? Enligt ElG är de frustrerade, vilket är obegripligt med hänsyn till den vackra bild han tidigare målat upp av den arabiska världen! De kan ju gå och handla på basarerna flera gånger om dan och dricka te och umgås med varandra!
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2006-09-08 23:24:00
|
|
GunnarL |
f/ Förmodligen har de inte förstått hur eländigt vi har det här! ElG ser ju - när han besöker Stockholm - "fler ledsna, trasiga och deprimerade människor" än han gör i arabvärlden. Han besöker förmodligen ett annat land än det jag bor i! Jag bor i ett land fullt av människor som sjunger nubbevisor, sjunger allsång, sjunger i körer och alltid är redo att ta sin bordsgranne under armen och gunga med i sången. Ett ganska glatt gäng med andra ord!
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2006-09-08 23:25:00
|
|
GunnarL |
f/ Internationella undersökningar visar också att svenskarna är ett lyckligt folk! I topp i världen faktiskt enligt FN:s undersökningar. Men vad betyder sådant trams jämfört med ElG:s personliga iakttagelser?
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2006-09-09 00:36:00
|
|
Calle Z |
El G. Svar 43. Den olösta Mellanösternkonflikten! Skitsnack! Den är bra att ta till när man skall slippa förklara sina egna misslyckanden! Så länge de muslimska länderna inte kan skilja på stat och religion? Så bör vi i den fria världen vänja oss vid en stor invandring ifrån de muslimska länderna.
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2006-09-09 00:39:00
|
|
Calle Z |
Frågan infinner sig då? Bör vi göra det? Eller skall vi få ifrågasätta vad som är felet i de trevliga muslimernas hemländer? Vad är det med religionen Islam och de muslimska länderna som gör att de behöver utvandra?
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2006-09-09 00:45:00
|
|
Calle Z |
Enligt flera sk intellektuella så är det aldrig fel på själva religionen Islam! Den är så fredlig och tolerant osv. Men varför flyr de till oss då? Varför flyr man då inte till ett annat trevligt muslimskt land?
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2006-09-09 00:55:00
|
|
Calle Z |
GunnarL. Svar 44. Exakt! Där kanske det skiljer sig? Gå på basarer och dricka te flera gånger om dan! Speciellt om det bara är hedersmännen som får gå på basar och dricka te! Medans kvinnorna i den trevliga religionen islam är hänvisade till hemmet!
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2006-09-09 01:02:00
|
|
Calle Z |
El G. Svar 43. Allt det du nämner! Varför just i de trevliga muslimska länderna? Återigen! De invandrar till oss! inte vi till dem! Varför?
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2006-09-09 01:04:00
|
|
Calle Z |
När muslimerna behöver utvandra! Varför då inte utvandra till ett annat trevligt muslimskt land? Basarer osv?
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2006-09-09 01:17:00
|
|
Calle Z |
Men de utvandrar till oss! Väl här så kräver de speciella regler och att vi skall respektera deras religion! Vänd på steken! Skulle de ha gjort det samma för oss?
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2006-09-09 01:22:00
|
|
Calle Z |
Låt oss tala klarspråk! Inte en chans! Varför hyckla med det? Religionen Islam står över allt och alla andra. Det är inte tal om att respektera sk mångkultur i några som helst muslimska länder.
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2006-09-09 01:28:00
|
|
Calle Z |
Så återigen! Var gick det fel i dessa trevliga muslimska länderna? Var gick det fel i deras respekt för andra religioner och för andra folkslag? Fredlig och tolerant religion? Visst!
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2006-09-09 01:53:00
|
|
CMO |
Nu har väl inte ElG sagt att den arabiska kulturen är bättre än den svenska/västerländska i alla avseenden eller ens i de flesta avseenden. Men för att man ska kunna ta till sig det krävs att man kan hålla två saker i huvudet samtidigt.
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2006-09-09 01:53:00
|
|
Calle Z |
Svar. 32. PG´s svar. Det är en pärla! Lever och bor då PG som han lär? Inte vet jag? Men jag har mina aningar om att PG inte delar trappuppgång på tex Hammarkullen med övervägande muslimska familjer!
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2006-09-09 02:13:00
|
|
Calle Z |
CMO. Svar 56. Tja om du menar mig? Så snackar jag inte kultur kontra väst/arabländerna. Jag snackar religion.
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2006-09-09 09:30:00
|
|
HonkyTonkMan |
Den stora skillnaden mellan oss i Europa och de extremreligiösa länderna i Mellanöstern är att vi hade på 1700-talet nånting som kallades för Upplysningstiden. Det var en tid som åtminstone i Västerlandet endast överträffas av vår egen när det gäller vetenskapliga och filosofiska framsteg och experimentlusta.
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2006-09-09 09:33:00
|
|
HonkyTonkMan |
Hade någon före Upplysningstiden hävdat att det vid nästa millennieskifte skulle vara de kristna länderna i Europa som var liberala i meningen frihetliga och tillåtande snarare än de muslimska länderna kring Medelhavet, så hade vederbörande blivit utskrattad, både i London, Rom, och Konstantinopel.
|
| |