Skit på tummen

Inlägg #1: Postat: 2006-09-06 08:50:00
Leif-Arne
Jo desvärre har du helt rätt Janne. Fp som ändå har rötter som ett folkrörelseparti, men det verkar som om man kastade ut allt detta för att i stället antsälla mediekonsulter och spindoctors.
Inlägg #2: Postat: 2006-09-06 09:07:00
Janne B
Jag är ju inte aktiv i FP längre men hade nog tänkt ge min röst till FP, trot att de gjort flera PR-missar på senare år. I lokalpress kan man läsa hur lokala FP nästan sitter och gråter, som förlamade.Jag har lite kontakt med de "frisinnade" som hatar konsulter och spindoctors. De har sänt oroliga brev till L L men får ej svar. Men att LL haft tid att lyssna på konsulterna, det är klart
Inlägg #3: Postat: 2006-09-06 09:08:00
Janne B
Jag har fått nästan personliga brev från FP där jag erbjudits att bli Rådgivare till partiledningen. Men det kändes mest som bondfångeri. Jag lita inte alls på att Ledningen skulle läsa mina brev....
Inlägg #4: Postat: 2006-09-06 09:13:00
Leif-Arne
3 I grunden är det nog så att politik generellt håller på att bli ett elitprojekt. Att s länge varit en karriärmöjlighet är ett faktum, man får osökt känslan av att det är mer utsikten till en karriär i departementen än en genuin känsla för ideologi som driver topparna även i alliansens ungdomsförbund.
Inlägg #5: Postat: 2006-09-06 09:18:00
Leif-Arne
I grunden är felet nog "alla vi gräsrötter". Svaret på frågan "vofför gör di på dette vise?", är nog samma som svaret på frågan varför hunden slickar sig på televinken, där för att de kan. Ju färre som egnagerar sig i politiken ju mer elitistiska blir partierna. Politik blir en yrkeskarriär inte personligt engagemang.
Inlägg #6: Postat: 2006-09-06 09:46:00
Janne B
Tänk om vanliga herrer som går på Operan en kväll också kunde....och ville// Största skadan som kan ske nu är att ännu fler amatörer inte står ut längre utan lämnar över till eliten och spindoctorer!
Inlägg #7: Postat: 2006-09-06 12:22:00
Lars Nilsson
Var finns eliten? Svar till "En som aldrig frågat förr"
Inlägg #8: Postat: 2006-09-06 12:53:00
Leif-Arne
7 Eliten kan väl i detta fall vara en benämning på politiska broilers som blivit fartblinda av att antigen behålla sin plats vid köttgrytorna eller i sin strävan dit.
Inlägg #9: Postat: 2006-09-06 12:56:00
Leif-Arne
Säga vad man vill om G Fridolin, oaktat hög stollighetsfaktor i ett antal utspel, men han gjorde i alla fall det han sade vad gäller att bara sitta i riksdagen en begränsad period.
Laddar...