FP - totalitärt och rasistiskt

Inlägg #1: Postat: 2006-09-01 23:40:00
Jan E
Att ställa krav är fult och förmodligen uttryck för rasism. Att man som aspirant på medborgarskap i ett nytt land måste rätta sig efter det landets lagar, sedvänjor och kultur är främmande för Anna. Istället idylliserar hon olikheterna.
Inlägg #2: Postat: 2006-09-01 23:40:00
Jan E
Alla ska få göra som dom vill. Vill man inte integreras så ska man slippa. Vill man inte lära sig svenska och därmed öka sina möjligheter att bli delaktiga i samhället, kunna få jobb och förverkliga sina drömmar så ska man slippa. Så resonerar Anna och så har grundtanken med Sveriges integrationspolitik varit under lång tid. Och det är bl a därför vi har ett så utbrett utanförskap bland invandrare.
Inlägg #3: Postat: 2006-09-01 23:41:00
Jan E
Fp vill förändra detta genom att både ställa krav OCH förbättra möjligheterna för invandrare att bryta utanförskapet. Då blir partiet anklagat för att vara totalitärt och rasistiskt. Det är så typiskt flumvänstern som inte har några egna konstruktiva idéer om vad man borde göra.
Inlägg #4: Postat: 2006-09-02 16:22:00
stålis
Hon resonerar som Liza Marklund. Vill syrianer inte bo med svenskar så är det okej, men om svenskar inte vill bo med syrianer är det "rasism".
Länk: expressen.se
Inlägg #5: Postat: 2006-09-02 16:24:00
stålis
"Till skillnad från Sverigedemokraterna ska inte invandrarna utvisas enligt fp utan de ska istället lära sig att bete sig, uppträda och prata som riktiga svenskar. Ren lögn. Bevisa motsatsen!
Inlägg #6: Postat: 2006-09-02 16:25:00
stålis
Inlägg #7: Postat: 2006-09-02 17:09:00
Janne B
5 Stålis, det var lite svårläst. Du som har ena foten inne i gänget kan väl med egna ord säga vad SD vill göra med arbetslösa mindre skötsamma flyktingar/ invandrare. De som fått medborgarskap kan vi ju inte göra emot men mycket För.
Inlägg #8: Postat: 2006-09-02 17:22:00
stålis
På vilket sätt svårläst? Sen så är jag taktikröstare och har inte ena foten inne i gänget. Jag tror de ser på mig, i den mån de vet om min existens, med viss skepsis. Men det är klart, det är de knappast ensamma om.
Inlägg #9: Postat: 2006-09-02 17:57:00
stålis
Här SD-Kuriren i pdf.
Länk: sdkuriren.se
Inlägg #10: Postat: 2006-09-07 17:03:00
Anders Klasson
Ja Jan E, men folk har nog tröttnat
på Vänstern - vilket innebär att i
den mån folk fortfarande röstar på
denna Vänster så gör dom det idag
till 98 procent av ekonomiska skäl
och inte alls för det där dravvlet
om "Solidaritet med tredje Väärlden"
och bla bla bla, babbel babbel. Det
är bara dom Röda nissarna på
sourze och dom nyinflyttade
Rikemansbarnen på Södermalm
i 08-området som fortfarande tror
på "solidaritet med 3:e Väärlden
-mässandet".
Inlägg #11: Postat: 2006-09-07 17:11:00
Anders Klasson
Den gamla mossiga
1968-Vääänstern är snart död och begraven - tro mig ;-
....förr eller senare genomskådar
Svenska Folket den röd-gröna skiten.........I Danmark har man
börjat rensa bort Rödingarna från
dom statliga institutionerna - varför
inte även här ? Rödingar är bara
"demokratiska" så länge som allt
går deras väg - när det inte längre
gör det så tar dom till andra
medel - även våld, så ut med Rödingarna ! Ju fortare desto bättre.
Laddar...