"Nu måste HD undanröja domen mot Billy Butt"

Inlägg #1: Postat: 2006-08-31 19:52:00
Billy Butt
Ja tyvärr är det så Stålis - men jag tycker att det är viktigt att alla ska kunna förlåta alla för deras dumheter. Vad vore världen om vi inte förlät varandra när vi gjorde fel?
Inlägg #2: Postat: 2006-09-01 11:41:00
stålis
Nej, Billy, förlåta är en sak, det är att inte bli upprörd längre över en oförrätt, men bara för att du förlåtit så kan inte samhället överse med ett justitiemord. Hela rättssystemet bygger på "accountability" och då skall varken polis, åklagare eller
domstolar eller justieminister eller de där unga damerna slippa undan med hänvisning till låg ålder. De var väl myndiga i alla fall, dvs. över 18?
Inlägg #3: Postat: 2006-09-01 11:46:00
stålis
Visst, du gjorde fel, ljög dig till erotiska favörer, men det är inte olagligt att säga att man känner Axl Rose och att man kan ordna en träff med denne, även om det är patetiskt. "Rättsapparaten" däremot ansåg att trots uppenbara orimligheter i bevisningen och trots brott mot förhörsregler, så skulle
du dömas för ett så allvarligt brott som våldtäkt.
Inlägg #4: Postat: 2006-09-01 11:46:00
stålis
En del anser säkert att du får skylla dig själv, men de resonerar lika omoraliskt som du gjorde när du lurade dig till sex. Inte ens en gangster skall dömas oskyldig. Varför? Därför att i så fall går ju den verkligt skyldige fri och kan upprepa sitt brott.
Inlägg #5: Postat: 2006-09-01 13:06:00
Inger Olsson
Så om någon är femton, har inte växt färdigt ens, Sker närmare vid 20 därför t o n å r e n så är det fritt fram för Billy Butt, som dessutom inte kunde svenska, att missbruka, försätta tonåringar i extremt svåra situationer. Dessutom har han i åratal kunnat skriva vad fan som helst om dem och nu följer brännvinsadvokaterna på.
Inlägg #6: Postat: 2006-09-01 13:06:00
Inger Olsson
Men deras konklusion haltar mycket. Även logiskt. Om dessa tjejer var så hämndlystna - och varför inte giriga då också - kunde de för l ä n g e s e n ha tjänat fett på att gå ut och berätta att vi "ville knulla med Billy Butt. Vi blev inte våldtagna. Ha ha..."
De skulle inte fått något straff då de var omyndiga vid den tidpunkten.
Slutsats? Fy fan säger jag bara.
Inlägg #7: Postat: 2006-09-01 13:37:00
Nähädu
Är det så att HD tar upp målet och BB vinner det så är det ju självklart att tjejerna ska åtalas. Så funkar ju en rättsstat. Nu tycker iofs jag att dessa advokater inte precis rosade marknanden med sitt debattinlägg. Jag hoppas att resningsansökan är skrivet med mer juridisk briljans och framförallt att den innehåller något nytt med mer tyngd än vad som framkommit här. Den där tamponggrejen har man ju hört talas om i 10 år.
Inlägg #8: Postat: 2006-09-01 13:39:00
Nähädu
5/ "...så är det fritt fram för Billy Butt, som dessutom inte kunde svenska, att missbruka..." Inger, vad har BBs svenskakunskaper för relevans och vad har du för kunskap i hur bevandrad han var i svenska språket på den tiden? För jag antar att du inte sitter och sprider fördomar?
Inlägg #9: Postat: 2006-09-01 16:33:00
Billy Butt
Jag vågar falktiskt påstå att min svenska är lika bra som Inger Olssons svenska. Av artikeln framgår dock att jag är "självlärd" och har aldrig gått kurs i svenska. Som vanligt läser Inger Olsson fel. Jag undrar om människan existerar egentligen.. Hon är ju patetisk. Ignorera henne såsom jag bruker göra.
Inlägg #10: Postat: 2006-09-01 16:34:00
Billy Butt
Det kanske är Majsan som låtsas vara Inger Olsson... eller ?
Inlägg #11: Postat: 2006-09-01 21:39:00
Nähädu
När jag började hänga på sourze för åratal sedan så minns jag Inger som en av de allra mest läsvärda. Ljusår från den smörja hon publicerar idag.
Inlägg #12: Postat: 2006-09-02 12:36:00
stålis
Jag förstår inte Ingers kommentar till min förmodande fråga om att målsägarna var över 18. Om de var myndiga, så var de myndiga, även om de samtidigt var tonåringar per definition. Det är av stor betydelse för bedömningen. Eller menar Inger att man skall bortse från målsägandes ålder? Billy kanske kan sprida ljus i åldersfrågan. Han bör veta.
Inlägg #13: Postat: 2006-09-02 12:40:00
stålis
10/ Du menar "Mysan"? Hm, misstänker att hon är Mustafa nåt som blev avstängd som jag i sin tur misstänker är den mycket rolige f.d. Sourze-skribenten David Ohlsson.
Rena L.O.B!
Inlägg #14: Postat: 2006-10-17 20:39:00
Love
Man undrar onekligen om "stålis" är BBs alter ego när han vill berömma sig själv och sina sexuella erövringar.
Laddar...