|
Inlägg #1: Postat: 2006-08-29 21:46:00
|
|
Olle Arnell |
Verkligen, men till största del tycker jag att det genomfördes. "Ut med packet" och "Ni kan dra åt helvete" skanderades länge och väl.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-08-30 11:01:00
|
|
HonkyTonkMan |
Jag har länge undrat varför det inte finns någon säkerhetsklausul i elitlicensen. Det lag som inte har pli på sina supportrar åker ur Allsvenskan, helt enkelt. Dessutom anser jag att spelarna borde rösta med fötterna lite oftare, och vägra spela för klubbar som har en svans av huliganer efter sej.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-08-30 11:17:00
|
|
Olle Arnell |
Hmm, så om t.ex. AIKs firma ställer sig i bajenklacken de har ju ändå samma casualklädsel som huliganerna i bajen och springer in på plan och sparkar ner domaren...ska Hammarby åka ur allsvenskan då?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-09-05 19:00:00
|
|
HonkyTonkMan |
Firman kommer inte in på matcherna om klubben sköter säkerheten. Detta kräver naturligtvis anpassning av vår skurkälskande lagstiftning, men vill man så kan man.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-09-05 19:05:00
|
|
HonkyTonkMan |
När Bajen gick upp i bandyallsvenskan, nämnde en polis eller säkerhetsansvarig för Hammarby att det fanns ungefär 150 personer i Storstockholm som gick på sport bara för att ställa till bråk. Det lät på vederbörande som om han också visste vilka de var. Förmodligen är de ungefär lika många få idag, och skulle kunna portas om klubbarna menade allvar med sin gråtvals om huliganerna. Detta gäller alla publiksporter, fotboll, ishockey, speedway, bandy, basket, handboll, osv.
|
| |