|
Inlägg #1: Postat: 2006-08-26 09:06:00
|
|
Janne B |
Kontraktet ska dessutom kopplas till den ekonomiska ersättningen.
- Om du inte går i svenska för invandrare SFI eller tar en praktikplats får du inte någon introduktionsersättning, säger Orback.
Skyldighet att ta del av samhällsinformation är ett annat villkor i etableringskontraktet. Nivån på introduktionsersättningen är tänkt att ligga "något över socialbidraget", enligt Jens Orback. Tanken är att det ska löna sig ekonomiskt att fullfölja kontraktet."
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-08-26 09:09:00
|
|
Janne B |
Ja detta är dagens stor nyhet från regeringen. Saker som borde ha varit självklara i 10-20 år. Rättigheter ger också skyldigheter sammanfattningsvis. Detta har jag hävdat i åratal. Behandla flyktingar som vuxna ansvariga personer. Kravlöshet är att kränka. // Detta är givetvis en stor sak i Valspurten.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-08-26 09:14:00
|
|
peter_ |
Jag vet inte i vilken mån det behövs, men de som tar sig hit får inte tro att man kan ställa sig utanför det svenska samhället, leva i en isolerad subkultur, men på bidrag finansierade av de människor man inte vill beblanda sig med. Efter att ha sett intervjuer med svenska islamister så blev jag rejält förbannad och ville sätta en lerig gummistövel i baken på dem.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-08-26 09:15:00
|
|
peter_ |
Vid närmare eftertanke, baserad på mina egna iakttagelser, så tror jag att dessa bara en liten minoritet. De föröker dock dominera sina svenska trosfränder och skandal är det om vår regering stäker deras ställning genom att ha dem som främsta kontakt med muslimerna.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-08-26 09:26:00
|
|
peter_ |
Kommer ni ihåg ett av avslöjandena i Uppdrag gransknings program om de fundamentalistiska muslimerna i Sverige, det om att imamer uppmanade församlingen att rösta på SAP i förra valet? Vilken allians! Islamister och SAP.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-08-26 09:27:00
|
|
peter_ |
Är ingenting heligt när det gäller att behålla makten?
|
| |