På Asienkrogar är allt filé

Inlägg #1: Postat: 2006-08-25 22:58:00
Lars Nilsson
Det ena motsäger väl inte det andra? Men ett problem är att mat har blivit en sorts porr som vi njuter av att titta på. Det har aldrig givits ut så mycket kokböcker mer än 200 per år samtidigt som det aldrig sålts så mycket färdiglagad mat. Besök vilken saluhall som helst så ser man utvecklingen. För övrigt var det jag som uppmanade till att ställa högre krav i en annan kommentar. En paradox är också att det aldrig sålts så mycket dyra kök! Men färre och färre lagar mat hemma.
Inlägg #2: Postat: 2006-08-25 23:02:00
Lars Nilsson
Jag har fn, som ett experiment, ett grönt äpple liggande för att se när det börjar ruttna. Det har nu legat med annan frukt i 2 månader och det märks inte. Det är ett sånt Ni vet, som bara smakar sockervatten, och inget annat. Förmodligen kan jag ha det kvar till jul. Och sånt skit sälj.
Inlägg #3: Postat: 2006-08-25 23:06:00
Lars Nilsson
För övrigt skall man inte förväxla kock-VM och andra jippon med tron att Sverige har blivit ett land av finsmakare där kvalité sitter i högsätet. Den klentrogne kan ju alltid besöka en vägkrog efter någon Europaväg och studera vår matkultur.
Inlägg #4: Postat: 2006-08-26 10:13:00
steno
Kamprad har gått in i vägkrogsbraschen, har köpt Rastakrogarna och det är nog inte för att försämra ytterligare. Ibland blir man överraskadPå Aborravik,en bensinstation och motell fick jag utsökt aborrfilé och de hade 3 fiskrätter på meny
Inlägg #5: Postat: 2006-08-26 10:29:00
Janne B
Jag vet ej var Aborravik ligger men jag har ett Rasta 13 km bort här. De har länge varit bra men kanske rentav blir bättre med Kamprad som "kock". // Lars .Köken är nu så fina och dyra att de absolut inte får sölas ner. De är till för att visas upp.
Inlägg #6: Postat: 2006-08-26 11:32:00
Lars Nilsson
Vi som köpte IKEA-möbler under 70- och 80-talet när ingenting, med betoning på ingenting, gick att skruva ihop och kvaliten var usel, skulle nog inte hoppas på för mycket när han startar vägkrogar.
Inlägg #7: Postat: 2006-08-26 11:34:00
Lars Nilsson
4/ Jag skulle ha blivit mer förvånad om jag inte fick aborre på en krog med det namnet.
Inlägg #8: Postat: 2006-08-26 20:50:00
steno
Det var platsen i te motellet tror jag som hette Aborravik, ligger mellan Eksjö och Nässjö. På en bensinstation som har mat väntar man sig grillkorv, flottig pommesfrites, pizza men inte 3 sorters fisk som lagas efterhand
Inlägg #9: Postat: 2006-08-26 21:06:00
GunnarL
6/ "Vi som köpte IKEA-möbler under 70- och 80-talen..." Ja, där har man svurit sig blå ibland. Min svärfar jobbade på IKEA och hade möjlighet att hjälpa oss. Av tre nattygsbord lyckades vi få ihop två. Men i dag är det faktiskt betydligt bättre. Man kan t.o.m. säga att IKEA står för en viss kvalitet!
Inlägg #10: Postat: 2006-08-27 07:51:00
Janne B
6 Lars/ När du skriver om IKEA-möbler så slår det mig att jag överträffat detta företag.När jag fick min studentlägenhet i Umeå 1964 ägde jag inte en möbel. Men jag gick ut på tomten och "lånade" ett antal överblivna tegelstenar och bräder. Vips så hade jag en bokylla som imponerade på mina kamrater i flera år./ Min första lampskärm var gjord av ett stort sjok björknäver. Sannolikt otroligt brandfarlig, så den åkte ut efter några år.
Inlägg #11: Postat: 2006-08-27 10:07:00
steno
Vi satte bo i en trea 1965.Ett "köksbord" i ek för 130.- blev rumsbord.Soffa och två fåtöljer 450:- Två sängar 110.styck.Köksbord och stolar fick vi. En turistsäng i gästrummet hade jag med mig i boet. . Så var hemmet komplett. Det mesta finns kvar än idag men i skilda familjer. De ser nästan lika fräscha ut som då. Vi har mycket att tacka Ingvar för!
Laddar...