DN lurar väljare att rösta på Moderaterna!

Inlägg #1: Postat: 2006-08-25 13:58:00
Eric Jönsson
Det finns experiment man kan göra med det här testet som är belysande för övrigt: är man FÖR på alla frågor, så får man en jämnt fallande kurva från höger till vänster, är men EMOT på alla blir det tvärtom. Ska man tolka det som att vänstern inte vill ha nägra förändringar alls? ;
Inlägg #2: Postat: 2006-08-25 14:00:00
Eric Jönsson
Som sagt på annan plats, de här testen är mest leksaker, men kan de få någon att fundera kring sina ställningstaganden i specifika frågor är det ju alldeles utmärkt...
Inlägg #3: Postat: 2006-08-25 14:17:00
Eric Jönsson
För snabb, beräkningsmodellen finns ju redovisad: Länk: dn.se

Den visar ju att det är tämligen knepigt att få till en jämn bedömning var det någon som trodde annorlunda? Jag gissar att konstruktören har fått lägga pannan i djupa veck för att få det hela att inte peka åt ena eller andra hållet alltför mycket, förmodligen genom att justera viktningen mot det förväntade utfallet...
Inlägg #4: Postat: 2006-08-30 14:00:00
Fredrik Vargas F
tackar för kommentarerna, jag förstår likaså att ingen konspiration föreligger, utan enkel ställningstagande för ett parti.
Tog mig en titt på beräkningssidan, och den verkar bara understödja än mer det jag skrev. Och gör mig förundrad över vilken tabbe de har gjort. ;-
Laddar...