En ny skola till folket

Inlägg #1: Postat: 2006-09-16 10:31:00
bagge
Är du allvarlig? Endera är detta ett extremt bra ironiskt inlägg i skoldebatten eller så måste du ha rökt på alltför mycket på sistone.
Inlägg #2: Postat: 2006-09-16 10:41:00
Elina
Varför skicka barnen till skolan överhuvudtaget? De kan ju hitta egna projekt hemma. Tänk så billigt det skulle bli.
Inlägg #3: Postat: 2006-09-16 13:19:00
Anastasia
barnen ska lära sig skriva och räkan och sådant också förstås. Alla timmar ska inte vara egna projekt. Men jag tänkte mig också att det skulle göras projekt inom ramarna för det som skall läras ut. Jag tror också att barnen lär sig mer om de är engagerade och intresserade.
Mali
Inlägg #4: Postat: 2006-09-16 13:40:00
Janne B
Bästa Malin. Du skriver" Jag minns själv min grundskola, hur man lärde sig alla älvar och städer. Det verkar ganska oväsentligt tycker jag för allt det glömde man ju." För mig som började den gamla folkskolan 1945 har det varit till daglig glädje att kunna just Sveriges städer, älvar, sjöar, landskap, län osv.Det har varit trygga kunskaper då jag rest runt. När jag passerat Strängnäs eller Söderköping så har mina gamla historiekunskaper börjat spelas upp som på Video. Underbart.
Inlägg #5: Postat: 2006-09-16 13:46:00
Friskytten
Jag noterar att rubriken är: "En ny skola till folket" Egendomligt. Folket? Vilket folk? Syftar du på svenska folket? Men ett sådant finns väl inte?
Inlägg #6: Postat: 2006-09-17 07:47:00
Inger Olsson
Malin, din artikel är välskriven. Tack! Men dina förslag till "Ny skola" rubriken finns redan i Lpl 94. Som jag och säkert flera har läst den. S k "flitbetyg" finns och eleven sätter sina egna mål och ska alltså arbeta för dem. De tas del av 1 g/termin. En del föräldrar vägrar däremot att komma. Inte så få..:
Laddar...