|
Inlägg #1: Postat: 2001-08-13 12:18:00
|
|
claes croner |
För det första: jag är inte särskilt intresserad av svensk partipolitik.
I Stockholm brukar jag rösta på de gröna bl a då jag är ´antibilist´.
För det andra: Jag håller med Ana, Frida m fl i att makthavarna måste granskas och att det är en skandal blad många att näringsministern får sitta kvar medan hans nuv. biträde tvingas avgå för några kolapapper och göra avbön för att få återkomma.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-08-13 12:24:00
|
|
claes croner |
Det är mansgriseri på hög nivå. forts
För det tredje: granskningen skall vara saklig -inte grovt polemisk som i föreg. mening, precis och begriplig. Det är här jag ser brister i Anas krönika. Hon utgår från ett viktigt problem, polariseringen efter Göteborg. Jag har själv skrivit en del om saken bl a i flera inlägg på Sourze. Men hon förlorar sig i internsnack ´Persson jazzar med Feven´... och allmänna utsagor:...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-08-13 12:43:00
|
|
claes croner |
forts
Många av de frågor Ana snuddar vi och f.ö. också Frida tar upp har ´politikerna´ grubblat över, t ex gamle kulturministern Bengt Göransson m fl, som i den sk Demokratiutredningen skriver om kraven på poliken, nya och gamla folkrörelser m.m. Har Ana och Frida läst den?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-08-13 13:02:00
|
|
claes croner |
Har Ana-Frida följt debatten i Arbetaren efter Göteborg? Har Ana läst vad Attac skrivit och skriver? Några av Attacs egna utredningar är lysande. På den andra kanten kan jag tänka mig att vad hoppjerkan Mauricio Rojas skrev för moderaterna var tänkvärt. forts.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-08-13 13:04:00
|
|
claes croner |
Även Olof Palmes gamla låtskrivare Klas Eklund har skrivit bra saker både när han var s-politiker och expert och nu när han är bankekonom. Ingen av dessa är ledande eller synliga politker. men att som Ana skriva ´ingen i riksdagen eller regeringen´ är så brutaltrivialt att inte ens en Bert Carlsson skulle kommit på det.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-08-13 15:23:00
|
|
Ana Udovic |
Bara för att man inte läst precis allt det som herr Croner har läst så betyder det inte att man inte har rätt att tycka saker. Som tur är råder demokrati och yttrandefrihet fortfarande i det här landet. Återkommer i krönika. Nu fick du åtminstone kommentar från någon annan än dig själv.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-08-13 18:38:00
|
|
Dr Watson |
Är det den riktige Claes Croner eller låtsassnubben som har skrivit dessa kommentarer?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-08-13 20:01:00
|
|
Giuseppe Tonetto |
Jag håller med i mycket av kritiken. Sourzes redaktörer är extremt onyanserade. Framföralt Linda Belanner. Claes Croner kan dock även själv vara onyanserad och stundtals enbart bygga åsikter på egna fördomar. Så jag tänker närmast du ramlar av när du försöker sitta på så här höga hästar.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-08-14 01:16:00
|
|
claes croner |
Jag håller med Anna U om åsiktsfriheten men avvakta f.ö. hennes nya krönika.
Fridas svar är ok. Man kan inte ställa samma krav på stringens och tydlighet på oss vanliga debattörer som på Szeredaktörernna.
Det är -my dear Dr Watson- förvisso
´den riktige CC´ som skrivit dessa inlägg. Den ´fakeade´ CC är omhändertagen.
Till sist tack till Szes tecknare som gjorde en mkt räffande och hart när porträttlik teckning som vinjett till mitt mästrande inlägg.
Claes Croner
007
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-08-14 12:50:00
|
|
Anders Svensson |
Ingen oberoende utredning av polisens agerande i Göteborg finns. I riktlinjerna för Carlsson-utredningen ingår inte detta.
|
| |