Vågar du bli kändis?

Inlägg #1: Postat: 2006-08-17 21:09:00
Karin Holmberg
Frågan är om det är över huvud taget möjligt,
att även om man blir så exponerad som t e x Guillio i media samtidigt som man är produktiv, för det tycker jag att han är
att man samtidigt kan slappna av, när man möter "vem helst" på ICA??
Eller måste man hela tiden av det där "vakande ögat" med sig??
Det måste man nog?...
Inlägg #2: Postat: 2006-08-17 22:23:00
Janne B
SVT hade en alldeles utmärkt intervju med Jan G i går morse. Han var på gott humör och föga cynisk. Så det blev riktigt bra med denne kändis som ju måste gömma sig ibland. Han kunde inte bo kvar i centrala Sthlm , så han sökte asyl på bonnalandet.
Inlägg #3: Postat: 2006-08-17 22:41:00
Karin Holmberg
I TV sofforna brukar de kunna slappna av,
men sen privat...Det är en annan sak.
förutom det där "smått spända" om man inte känner vederbörande-än mer "på avstånd" så kan de dessutom vara EN HELT ANNAN person privat.
Hade en känd författare ingift med min moster.
Hur trevlig som helst i TV soffan, Men URJOBBIG privat!! :-o
Inlägg #4: Postat: 2006-08-17 22:43:00
Karin Holmberg
Men det är klart, Guillio verkar gemytlig och gullig, -kanske även privat? :-D
Inlägg #5: Postat: 2006-08-17 22:51:00
Karin Holmberg
Undrar om det finns några tips på hur man undviker "att bli synad utmed sömmarna" som v e r k l i g t offentlig person ingen B-kändis som egentligen inte har gjort "något kreativt" för att synas menar jag nu.
Jag menar, om man är en juste person, som inte håller på och gör bort sig hela tiden, och som verkligen har något v e t t i g t att komma med, så kanske man inte exponeras så negativt i media???
Inlägg #6: Postat: 2006-08-17 22:58:00
Karin Holmberg
Och sen undrar jag OM man VERKLIGEN sätter ner foten, mot media så kanske det funkar???
Jag menar, t e x Persbrandt. Har han inte ervunnit lite mer respekt nu??

Finns det ingen manual, för offentliga personer, där man "kan ta det hela med ro" och glida igenom det, lite mer friktionsfritt??
Inlägg #7: Postat: 2006-08-17 23:04:00
Sunny
Att bli en s.k kändis måste vara helvetet på jorden! Att alltid synas o beskådas.Men det finns de som inget hellre vill o det kan jag bara inte fatta!
Inlägg #8: Postat: 2006-08-18 08:28:00
Ramona Fransson
EFtersom jag lider av scolios,reumatism m.m. är jag definitivt inte produktiv om jag jämför med Jan G eller Liza Marklund. Men å andra sidan har de ett stort företag som lyckats. Dit hoppas jag att komma. Att ha råd att köpa tjänster som korrekturläsning, reklam m.m.
Inlägg #9: Postat: 2006-08-18 08:30:00
Ramona Fransson
Som eventuell känd författare är du inte offentlig året runt utan mer i samband med boksläppet och bokmässan. Men att bo på landet är underbart. Det är rogivande och avslappnande. Manual är kanske mediaträning som ges till politiker bl.a. Men det fungerar inte alltid:
Inlägg #10: Postat: 2006-08-18 20:08:00
Sunny
Du skriver bra artiklar o din bok är bra.Du behöver inte vara rädd för ett visst kändisskap. Själv är jag extremt folkskygg i rl.Skulle aldrig klara det.
Laddar...