|
Inlägg #1: Postat: 2006-08-13 23:48:00
|
|
stålis |
Vad månne Lars Nilsson anse om Axén Olin? Att hon är en lika stor nazist som han insinuerar att jag är?
Jag har aldrig här föreslagit tvångssterilisering, men Axén Olin vill ha tvångskastrering, trots risken för att någon oskyldig kastreras?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-08-13 23:49:00
|
|
stålis |
Det skall inte vara något frågetecken i sista meningen. Axén Olin har verkligen förespråkat tvångskastrering av sexförbrytare.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-08-13 23:50:00
|
|
stålis |
Lars Nilsson tillämpar en debatteknik som går ut på att spinna vidare på något som jag aldrig föreslagit, vilket är intellektuellt ohederligt, men typiskt för sådana som i viss mån är angelägna om att visa att de trots sin "politiska inkorrekthet", är anständiga människor som står på en gemensam värdegrund med sina motståndare.
Detta är inget annat än koketteri i stället för moralfilosofi.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-08-13 23:51:00
|
|
stålis |
Vi får inte veta om Lars Nilsson anser att Bobbys mamma bör erbjudas frivillig sterilisering eller inte? Han anser att frågan är jämförbar med tvångsterilisering av
hela yrkesgrupper, förmodligen för att han inser att mina frågor är så "extrema", att det är lätt att dra ett löjets skimmer över dem.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-08-13 23:52:00
|
|
stålis |
Men tänk efter! Lars Nilsson stöder ett av den mest misslyckade invasioner som företagits i humanitetens namn, nämligen den amerikanska av Irak. Han är uppenbarligen för vår abortlag utan att anse den värd någon moralfilosofisk prövning.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-08-13 23:52:00
|
|
stålis |
Han har inget att anföra beträffande smärtlindring för foster som skall aborteras, inget om att barn i t ex v 23 föds levande efter misslyckade aborter, hans humanism är bara yta, inte något framkämpat under de inre kval som funderingar runt etiska spörsmål leder till.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-08-13 23:53:00
|
|
stålis |
Han kampanjar mot islamism, men är helt politiskt korrekt i fråga om muslimsk massinvandring. Banala idéer om att få "integrering att fungera", är mer hans linje än mer radikala åtgärder.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-08-13 23:53:00
|
|
stålis |
Vad tycker han om metadon? Fria sprutor? Medicinsk marijuana? Det vet vi inte, för det är mer prestigefyllt att förlöjliga min rädsla för det främmande min kritik av Irakkriget och massinvandringen plus Lars kära EU, som han anser "kryddad" med drogliberalism. Huruvida det är fel med drogliberalism, abortkritik, invandringskritik, och på vilka grunder, det tror han sig inte behöva diskutera.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-08-14 18:32:00
|
|
stålis |
Så chicht! Prinsessan på ärten är inte road, utan tiger.
|
| |