|
Inlägg #1: Postat: 2006-08-09 18:50:00
|
|
Lars Nilsson |
Tänk om någon journalist skulle vara ofin nog att exvis påpeka att kvinnlig 7-kamp inte är en världssport? Någon som läst i en svensk tidning hur många utövare det finns?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-08-09 18:56:00
|
|
Lars Nilsson |
Var fanns intresset för kvinnlig 7-kamp innan Klyft? Hur många visste ens att grenen fanns? Även om den tidigare, vad jag tror, hette 5-kamp?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-08-10 10:24:00
|
|
Olle Arnell |
Lars Nilsson, smaken är som bekant inte lika hos alla, och tur är väl det? Dina inlägg känns ganska ihåliga med tanke på att du uttalar dig om saker som du inte har en blekaste om. Men kul med folk som reagerar...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-08-10 10:36:00
|
|
Janne B |
Klyft har väl bevisat att stor skicklighet och stor charm kan vända medias intresse mot ett nytt håll. Journalisterna är säkert glada över att slippa skriva samma sak efter varje idrottsgala. Klyft behövdes just nu. Gångarna behövdes inte. En pappa ringde till radion och sa att hans son var gångare,"men i övrigt är han fullt normal".
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-08-10 14:40:00
|
|
Janne B |
Klyft har byggt över Klyftan mellan en rad olka sporter! Det blir Åttakamp nästa år med Tyngdlyftning på menyn. Det blir nog ett Lyft för Klyft.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-08-10 20:18:00
|
|
GunnarL |
2/ Lars Nilsson, Du är - precis som Olle säger - inne på ett område där Du inte vet ett skit! För idrottsintresserade är t.ex. Jackie Joyner-Kersee en legend, t.o.m. större än Klüft - åtminstone än så länge! Sjukamp har fascinerat oss under ett flertal världsmästerskap och olympiska spel. Lika dum var Du beträffande fotbollen under VM! Du förstår helt enkelt inte och kan inget om sport!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-08-10 23:23:00
|
|
Lars Nilsson |
6/Vet nu inte hur Du erövrat Dina expertkunskaper i idrott för kunna avgöra min okunnighet. Vet mer än Du tror, faktiskt. Däremot reagerar jag mot den enfald som lik bomull omgärdar rapporteringen. För att inte tala om det korta minnet. Sjukamp framställer Du som en gren som varit populär i Sverige under lång tid. Var och en vet att grenen var obetydlig i Sverige före Klüft.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-08-10 23:29:00
|
|
Lars Nilsson |
6/En stor sak i detta EM är däremot silvret på 200 m. Där kan man tala om konkurrens och en gren med många utövare. Detsamma gäller Holms höjdhoppsframgångar både nu och i OS och diverse VM utomhus- och inomhusmästerskap. För övrigt skulle dett inte förvåna om både sju- och tiokamp stryks från OS om ett antal år. Likt vad som hänt andra grenar med få utövare.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-08-10 23:36:00
|
|
Lars Nilsson |
Vad sedan gäller fotboll kan man göra den idrotten intressant om man ändrar reglerna något. Nu avgörs istället alltför många mästerskap och matcher på straff. Och det tycker fansen och klubbarna och kanske Gunnar också är rättvist och höjden av klokskap.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-08-11 11:04:00
|
|
Olle Arnell |
Kul att få stöd av dig Gunnar, vi verkar dela åsikter, och det glädjer mig att påståenden utan belägg synas.
Johan Wissman har tagit ett silver, det är stort, Carro har tagit massor av medaljer, det är stort. Måste vi jämföra?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-08-12 23:15:00
|
|
GunnarL |
7-8/ Fel Lars Nilsson! Jag har inte ens hört en susning om att mångkamp skulle strykas från programmet! Tvärtom har det så länge jag minns varit så att mångkampsmästarna varit ibland de mest hyllade segrarna. Att sjukamp för damer inte haft några rubriker i Sverige innebär inte att vi som är genuint intresserade och kunniga inte uppmärksammat grenen - det är bara det att det inte stått något om den i AB eller Expressen.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-08-13 11:43:00
|
|
Lars Nilsson |
11/ Inte hört något? Inte så konstigt för jag har just påbörjat min kampanj. Den kommer likt digerdöden att sprida sig över världen. 7- och 10-kamp försvinner och ersätts av snooker och poker.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-08-13 15:00:00
|
|
GunnarL |
12/ Ja, ja, ja.......Du får väl sista ordet! Lycka till!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-08-13 19:56:00
|
|
Lars Nilsson |
Ja, och det kan jag behöva!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-08-13 21:22:00
|
|
Janne B |
Citat av Lars N/ "Kan man utse de små klistermärkena, som man måste pillra bort på äpplen,
till värdens mest irriterande och onödiga reklam? " // Rungande JA.
|
| |