|
Inlägg #1: Postat: 2006-08-09 19:07:00
|
|
Ramona Fransson |
Israel vill inte krossa Libanon men däremot vill de krossa Hizbollah som härbärgeras av Libanon och har under många år med Libanons regerings goda minne och Syriens byggt upp sitt arsenal. Det kommer aldrig bli fred så länge Hizbollah existerar. Det blir antingen Israel som utplånas eller Hizbollah. Vilket vill du behålla?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-08-09 22:27:00
|
|
Janne B |
Kvällsnyheterna säger att Israel sätter in 2-3 ggr så mycket marktrupp som förut för att finkamma södra Libanon efter Hizbolla. Då¨drar sig givetvis H. norröver och I anser sig tvugna att följa efter. Men hur långt då? Norr om Beirut samt längst upp i Bekadalen?? Det kan bli en oändlig orsalk och verkan serie...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-08-09 22:29:00
|
|
Janne B |
Ingen vågar sig på att utrota Israel för sedan 20 år anses det att Israel har Kärnvapen. Så tyvärr tror jag på ett lågintensivt krig länge framöver där FN-trupper inte kan ställa sig emellan. Ingen av parterna har väl ngn respekt för FN.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-08-10 15:00:00
|
|
Elina |
svar 1/ Vill inte Israel krossa Libanon? Märkligt sätt att visa det. Halva landet är ju raserar och civila dör varje dag.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-08-13 19:11:00
|
|
Gurkburken |
Svar4: Israel gör allt för att undvika civila offer, men vad ska dom göra när hizbollah har byggt sina bunkrar under skolor, avfyrar raketer från bostadsområden. Hizbollah har ingen respekt för människoliv.
Skulle islamisterna avväpnas och erkänna Israel skulle mellanöstern kunna blomstra. Skulle Israel avväpnas skulle vi få se en ny förintelse.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-08-13 20:18:00
|
|
Elina |
Såg just i TV Israels ansträngningar. Sjukhus brann. Hjälpkonvoj bombad. Ta upp huvudet från burken!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-08-13 21:43:00
|
|
Gurkburken |
Nu har jag tagit mig tiden att titta på den sorts nyhter du kan tänkas konsumeraaktuellt och rapport men dom nämner varken ett sjukhus eller en hjälpkonvoj. Kollar man på sr.se står där att en byggnad granne med ett sjukhus brann. Inte sjukhuset alltså. Sluta förvrida sanningen.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-08-13 22:04:00
|
|
Elina |
Du har fel kanal. Tro inte vad jag kan tänkas konsumera.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-08-13 22:12:00
|
|
Gurkburken |
Tack för att du underlättar mitt informationssökande.
|
| |