|
Inlägg #1: Postat: 2006-08-11 22:04:00
|
|
Sunny |
Vi som lite slarvigt kan kallas för barnhemsfolket kämpar ofta enormt för att bli som andra.Bli "vanliga Svenssons." En barnhems vän till mig skrev en bok med just denna titel: "Nu när jag är vanlig!" Fast hon var ju inte vanlig. Själv har jag mått bäst sedan jag slopat alla sorters patetisa försök att "bli vanlig".Man måste inte leva som flertalet för att ha ett bra liv.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-08-27 13:21:00
|
|
Janne B |
Jag har läst detta för minst tredje gången nu och det föder mycket tankar och känslor.Visst har även mitt liv varit en balansgång mellan att vara en anpassad person i gänget, eller att vara lite mer egen original./ Hade i går besök av 27 åriga dottern som efter mycket praktik i Sydamerika nu blev socionom. Hon har verkligen levt ett ovanligt liv. Nu ska hon bli normal på en standardiserad socialbyrå. Hon kämpar på med våra frågor!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-08-29 16:09:00
|
|
Fia_37 |
Jag har alltid varit stolt över att jag inte gjort saker och ting som alla andra runt omkring mig. Tills för 5-6 år sen då jag började känna mig utanför. Karriär, häftiga resor och personutveckling i all ära, men det som är viktigt är familjen. Hur man har det på julen, semestern, födelsedagen osv. Jag är singel, inga syskon. Har inte heller egna barn. Ser framför mig en ensam ålderdom.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-10-09 11:33:00
|
|
Beth4020 |
Detta var en bra och viktif frågeställning. Jag hade den som huvudtema i mina tankar i somras då jag själv uppfostrar mina barn till det jag tycker är så viktigt: ärlighet, men när jag tittar mig omkring är det vita och svarta lögner som skor sig på andra och deras välvilja. Det blev kaotiskt inom mig men jag kom fram till att jag ändå kommer att fortsätta lära dem det.....
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-10-09 18:42:00
|
|
trollpacka |
HÄRLIG är din texts innehåll.fnissar igenkännande.."storknar" till i skrattet ,över kraftfullheten när du snärtar till i ordvalet... en 3 barnsmor som burit likartade tankar..säger tack för läsningen..
|
| |