|
Inlägg #1: Postat: 2006-08-08 14:01:00
|
|
Don Giovanni |
Nej, varför skulle du PROTESTrösta på Vänsterpartiet? ;- Förlåt, jag kunde bara inte avstå från denna fåniga kommentar - bra artikel, annars!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-08-08 17:55:00
|
|
PB |
Här ser vi den snabba förvandlingen från nyliberal till nyfascism på nolltid. Yohannis Petersson, tillhör nu en av de mest extrema i Sverige som vill "eliminera" oliktänkande, denna artikel innehåller förtäckta hot, då han försöker uppvigla andra människor som läser detta. Detta är odemokratiskt så det skriker om det. Det är illa nog att vi har nazister här i landet, vi behöver inte nyliberala fascister också.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-08-08 18:18:00
|
|
Marcus |
Problemet är att jag inte kan rösta på något av dom partierna varken vänstern eller högern för dom är alla feminister.. och jag är emot feminism. Jag vet inte hur detta slutar men jag tänker inte inbilla dom vanliga partierna att dom har varit bra ... för det har dom inte..
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-08-08 21:40:00
|
|
NisseO |
Den här typen av antidemokratiska artiklar får mig att på allvar fundera på att stödrösta på SD för demokratins skull.
Och när nu någon nämner att SD är det enda demokratiska partiet som inte stödjer feminismen finns det ju ett positivt skäl också. Tack för tipset inför valet, Yohannis. ;-
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-08-08 22:37:00
|
|
Eleni Schmidt |
Bra artikel Yohannis! Jag blev glad o lättad när jag läste att skattebetalarnas förening hade lyckats rösta ut SD. Var medlem där förut. I SF alltså, inte i SD ;
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-08-09 10:00:00
|
|
stålis |
Om våra borgerliga partier visade ansvarskänsla i invandringsfrågan, skulle jag förstås aldrig nudda vid tanken att proteströsta på SD. Vad jag avundas danskarna deras folkparti, Venstre!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-08-09 11:11:00
|
|
stålis |
Innan invandringsfrågan "kom in i mitt liv", så upprördes jag av åsiktsförtrycket i narkotika- och abortfrågan. Den som med aldrig så rationella argument föreslår avkriminalisering av droger,
misstänks för att tala i egen sak.
Abortmotstånd förknippas med sexualfientlighet och frikyrklighet.
Krav på minskad invandring med rasism.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-08-09 13:01:00
|
|
Varjager |
Jag blev så glad att vi öppet visar föraktet för demokratin. Äntligen säger liberaler det öppet vad som svenskar har misstänkt länge.Kostnader för invandringspolitiken får ej redovisas.Inte heller får du forska i det.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-08-09 14:36:00
|
|
Janne B |
Eliminera är ju ett mycket olyckligt ord i detta sammanhang. Är författaren medveten om att det brukar betyda "utrota".
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-08-09 16:50:00
|
|
stålis |
Ännu ett skäl att proteströsta på SD: Fortsatt massinvandring är negativt även för invandrade. Konkurrens om de fåtal lediga jobben ökar, islamisternas makt över muslimska invandrare ökar.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-08-09 17:53:00
|
|
antonw |
Jag som trodde att hela poängen med demokrati var just att folk själva skulle välja vad dom ansåg vara bäst.
Vem har gett DIG rätt att definiera vilka partier som är främlingsfientliga och antidemokratiska? Varför skulle DU få avgöra vad folk ska och inte ska proteströsta mot? Pajas.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-08-09 18:41:00
|
|
stålis |
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-08-10 15:47:00
|
|
HonkyTonkMan |
Det stora problemet i Sverige idag är inte xenofobi, utan snarare överdriven xenofili. Vi svenskar, särskilt de tongivande i samhället, har alltid tyckt att det utländska är överlägset det svenska. För den som inte kan grekiska kan jag upplysa att:
xenofrämmande
fobirädsla
fili, filoskärlek.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-08-12 10:01:00
|
|
megaman |
Och vad är det som är så hemskt med sverigedemokraterna?
|
| |