Inlägg #21: Postat: 2006-08-06 18:50:00
|
PB |
Har de lyckats omdefinera demokrati, demokratisk? Ganska otroligt att de refererar till demokrati när de tystar folk och icke politiskt korrekta åsikter.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2006-08-06 18:51:00
|
stålis |
Jag vet att man inte skall säga det, om man vill verka trovärdig, att man verkligen är "färgblind", dvs. när man umgås med icke-vita glömmer bort att de är icke-vita och bara upplever dem som medmänniskor. Det kanske låter som bristande självinsikt, men jag är extremt omedveten om just etnicitet i umgänget med människor som är icke-vita.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2006-08-06 18:52:00
|
stålis |
Ibland nästan i så hög grad att jag riskerar att göra bort mig, om vi kommer in på politik. Har jag märkt. Men jag är ingen rasist. För mig är invandring en ordningsfråga. Ungefär som att man kan inte släppa in för många på Liseberg.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2006-08-06 18:53:00
|
stålis |
21/ Ja, det har de och det vet du förbaskat väl. :-
|
|
Inlägg #25: Postat: 2006-08-06 18:54:00
|
stålis |
PB: Du och jag har väl snackats vid i telefon eller? :-
Ja, ja, diskretion hederssak. Vill bara visa hur "smart" jag är.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2006-08-06 18:55:00
|
PB |
Det är en demokratisk fråga också, tar de in för många av en grupp så tar de praktiskt taget över landet i demokratiska val. Ursprungsbefolkningen hamnar helt plötsligt i minoritet. Sossarna skulle inte suttit så länge vid makten om det inte vore för denna enorma anhörighetsinvandring. De använder invandrare som röstboskap, du kommer väl ihåg uppdrags gransknings avslöjande med deras hemliga sammarbete med muslimerna.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2006-08-06 19:03:00
|
stålis |
26/ Instämmer. Måste avbryta dialogen här en stund måste vila efter barndop och 27 gäster, men tänker på det du skrev. Nånstans läste jag om Broderskapsrörelsens intima band till islamismen. Ev. på den där nationalistsajten som heter "inte sova med fienden", fast på latin. Eller om det var i Brussels Journal?
|
|
Inlägg #28: Postat: 2006-08-06 19:06:00
|
stålis |
Fel, menade bloggen "Si vis pacem para bellum”. ”Om du vill fred, så bered dig för krig”.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2006-08-06 19:12:00
|
PB |
En medlem av Broderskapsrörelsen i en valstuga i ett tidigare riksdagsval gav mig insideinformation, efter att jag frågat "- Vad ska ni göra när muslimerna kräver sin del av makten?", de blev likbleka och drog mig åt sidan och berättade redan då att de mycket väl krävde maktpositioner inom partiet, just för att dom var muslimer.
|
|
Inlägg #30: Postat: 2006-08-06 19:14:00
|
PB |
Den här mannen hade nämligen aktivt rekryterat muslimer och andra invandrare till partiet:
Länk: upload.wikimedia.org
Att han sedan fick gå, kanske du förstår bättre nu. Han var nämligen nära att förvandla Socialdemokraterna till ett invandrarparti.
|
|
Inlägg #31: Postat: 2006-08-06 19:16:00
|
PB |
Ett litet inlägg bara: Du vet väl att dessa kort på våra politiker röstats fram som de fulaste personerna i hela världen? Haha : Annars så handla uppdrag granskning om broderskapsrörelsen och deras sammarbete med muslimerna.
|
|
Inlägg #32: Postat: 2006-08-07 04:46:00
|
Don Giovanni |
30/ Det var ju tråkigt att inte sossarna blev ett invandrarparti. För det första hade de då marginaliserats kraftigt kanske t o m åkt ur Riksdagen, enär knappast alla invandrare skulle rösta på ett "invandrarparti", och alltså kunnat lämna plats för ett VERKLIGT vänsterparti, för det andra hade de haft åtminsone NÅGOT som profilerade dem gentemot högern...
|
|