|
Inlägg #41: Postat: 2006-08-03 10:12:00
|
|
Unto S |
Janne B >38, den kartan över David/Salomons kungarike som jag skriver om finns att beskåda på Israels Ambassads hemsida: Länk: stockholm.mfa.gov.il och klicka vidare till ”Israel in Maps” och därefter till ”The Kingdom of David and Solomon. Där finns mycket annat intressant också.
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2006-08-03 10:24:00
|
|
Unto S |
”På tre veckor har Israel bombat sönder Libanon. Att återbygga landets infrastruktur kommer att ta år i anspråk och kosta över 14 miljarder kronor” TT-Reuters.
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2006-08-03 10:26:00
|
|
Unto S |
>25 Calle Z. Jag citerar freds- och konfliktforskaren Wilhem Agrell:
”De primitiva vapen som Hizbollah har…”. Jag passar på att citera även Calle Z: ”Man blir bestört när man läser detta!
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2006-08-03 11:26:00
|
|
Janne B |
Hizbollahs vapen är primitiva vad gäller styrning men de har blivit allt "bättre" och allt mer långskjutande. De är betydligt häftigare än de vapen som användes den första veckan. Deras tillgång på vapen tycks vara nästan lika obegränsad som Israels.
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2006-08-03 11:29:00
|
|
Janne B |
Israels raketer kom med blixtens hastighet o väldig precision. Folk får alltså ingen förvarning. Hisbollas går långsamt och det ryker om dem o de ses på långt håll enl bilder i SVT. / Men det har ingen betydelse vilket vapen som slår ner 5-10 meter från dig. Vilket Agrell noga borde ha påpekat. Döden har alltid samma ansikte...
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2006-08-05 01:49:00
|
|
Calle Z |
Unto. Svar 35-37. : Ja vilka var mina kränkande tillmälen?
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2006-08-05 01:52:00
|
|
Calle Z |
Unto. Svar 36. Jag kommer aldrig att ändra uppfattning angående yttrandefriheten! Jag tycker att det är utmärkt när hatets krafter avslöjar sig själva i yttrandefrihetens namn.
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2006-08-05 01:59:00
|
|
Calle Z |
Unto. Förövrigt så tyckte jag att mitt svar 35 ganska så bra sammanfattar vad jag tycker om dina åsikter! Men det är upp till dig Unto att bevisa mig om motsatsen! Hade jag helt fel?
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2006-08-05 02:09:00
|
|
Calle Z |
Unto. Mitt svar 32 inte 35! Unto hur skall du nu lösa problemet med ditt elskåp? Efter demonstrationerna i bla malmö? Så vet man väl inte om man skall hylla eller hata klottret på ditt elskåp? Iaf inte om man är i dina kläder?
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2006-08-05 02:37:00
|
|
Calle Z |
Unto. Jag ser verkligen fram emot att få läsa hur du ställer dig till klottret på ditt elskåp? Hyllas eller hatas? Jag hoppas med hela mitt hjärta att din självkunskap tar/för dig rätt angående ditt elskåp.
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2006-08-05 03:06:00
|
|
Calle Z |
Jag litar på din självkunskap Unto! Detta tortyrliknade klottret som klottret på ditt elskåp i åravis har inneburit för dig?! Det måste ha varit ett helvete? Hur orkade du? På Ditt elskåp! Men har du ändrat uppfattning om det idag?
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2006-08-05 03:07:00
|
|
Calle Z |
Jag litar på din självkunskap Unto! Detta tortyrliknade klottret som klottret på ditt elskåp i åravis har inneburit för dig?! Det måste ha varit ett helvete? Hur orkade du? På Ditt elskåp! Men har du ändrat uppfattning om det idag?
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2006-08-05 10:36:00
|
|
Unto S |
Citerar Calle Z: “Jag kommer aldrig att ändra uppfattning angående yttrandefriheten!” vidare: ”Att Yngve Karlsson får fortsätta att skriva här? Det är en gåta?”
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2006-08-05 14:40:00
|
|
Unto S |
Israels premiärminister Olmert sa, när Hizbollah dödade tre israeliska soldater och kidnappade två soldater vid gränsen mellan Libanon och Israel:
”Händelsen denna morgon är inte en terrorattack, utan en handling från en självständig stat som attackerade Israel utan någon anledning och utan provokation." Olmert ansåg att det var Libanon som anföll Israel.
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2006-08-05 14:42:00
|
|
Unto S |
Men till USA:s utrikesminister Condolezza Rice sa Israels premiärminister Ehud Olmert: "Som ni vet strider vi inte mot den libanesiska regeringen och vi strider inte mot det libanesiska folket” – så bluffar man. Efter att minst 600 libaneser har dödats, stora delar av Libanons civilbefolkning jagats på flykt, och fyra FN-soldater har bombats ihjäl av israelerna, blir uttalandet en tydlig lögn. Men lögner är just vad krigshetsande stormakter legitimerar sin krigshets med.”
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2006-08-05 14:43:00
|
|
Unto S |
USA:s utrikesminister Rice: "Det är dags för ett nytt Mellanöstern. Det är dags att tala om för dem som inte vill ha en annan sorts Mellanöstern att vi kommer att segra". Vid nästa presskonferens sade Rice: "Vad vi ser här är födelsesmärtorna för ett nytt Mellanöstern." Det är tydligt nog. USA har skrivit spelreglerna. Det går inte att avfärda dem som konspirationsteorier. Även konservativa politiska kommentatorer säger att Israel aldrig hade attackerat Libanon utan medgivande från USA.
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2006-08-05 14:45:00
|
|
Unto S |
USA har en plan, att göra om Mellanöstern, politiskt, ekonomiskt och etniskt så att regionen passar USA:s politiska lednings intressen. Libanon blir en pusselbit i det strategiska pusslet för omläggning av Mellanöstern. I det spelet ingår att både Palestinas och Libanons självständighet kan köras över. USA spelar ett högt spel som civila libaneser, palestinier och israeler får betala priset för. Men också de som kan drabbas av oförutsedda motattacker på andra platser i världen får lida för det.
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2006-08-05 14:46:00
|
|
Unto S |
USA gör, precis som vid angreppen i Afghanistan och Irak, sin sak till andras sak. Stater gör redan handuppräckning för att gå in i en multinationell styrka. Scenariot i Balkan, Afghanistan och Irak är att USA tar kommandot över "fredsbevarandet" i den militära krigsregionen. Risken är att det upprepar sig igen.
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2006-08-05 14:47:00
|
|
Unto S |
Kan också sägas att de demokratiska valen i Palestina godkänns inte av stater som kallar sig demokratier för att väljarna röstade fel enligt styret i demokratierna. Hamas kan förstås kritiseras, men när det är väljarna som omyndigförklaras och straffas har demokrati igen använts godtyckligt.
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2006-08-05 15:15:00
|
|
PB |
|
| |