Sverige har luftvärnskanoner!

Inlägg #1: Postat: 2006-07-31 20:10:00
Janne B
Visst har det ofta sagts att vi har världens bästa luftvärnskanoner. Men realisten steno vet att de omöjligen går att få på plats. // I Missionskyrkans Tält i Köpingsvik i går kväll sa Göran P rätt klart att Sverige inte går in med stridande förband. Men insaster av vår Räddningstjänt är på väg och kan mångfaldigas.
Inlägg #2: Postat: 2006-07-31 20:18:00
PB
Krig är business. Bombar de sönder infrastruktur, så skapar det tillväxt, arbetstillfällen, ordrar i orderloggen, mutor, givmilda människor som smörjer krigsmaskinerna inkluderat biståndsorganisationerna.
Inlägg #3: Postat: 2006-07-31 21:04:00
Lars Nilsson
Möjligen tänkt på att det var Libanon, där Hizbollah sitter med i regeringen som startade kanonaden mot Israel? Dessutom ställs avfyrningsramperna upp i tättbefolkade byar och städer och ofta på lastbilar. I det läget manar Steno till krig på Hizbollahs sida. Jo, man tackar. Inte ens Palme skulle ha svalt ett så stort bete.
Inlägg #4: Postat: 2006-07-31 23:41:00
Lars Nilsson
Fundera på följande: Anta att Israel i samband med att man lämnade Gaza också skulle har rivit muren och överlämnat såväl Västbanken som Jerusalem till palestinierna. Hur många tror att Hamas och Hizbollah därmed skulle ha slutat skjuta raketer mot "restIsrael" eller ha upphört med kidnappningar och terrordåd?
Inlägg #5: Postat: 2006-08-01 19:43:00
Unto S
Bra artikel Sten! Fem poäng.
Inlägg #6: Postat: 2006-08-02 14:16:00
steno
Bush stoppar Bofors kanoner. De får inte levereras till eftersom de innehållar amerikanska komponenter.Tidigare har de försenat leveranser till F16-planen så att Venezuela nu ska köpa ryska plan. Så Sverige får väl fortsätta att leverera material till länder som USA tycker för deras politik som Israel.
Inlägg #7: Postat: 2006-08-02 15:41:00
ChristofferP
Intressant grej, men jag har vissa tankar om det hela. Såvitt jag vet har Libanon redan en hel del luftvärnskanoner som fungerar väl. Dessa tillhör dock den i minsta laget militären och kan/bör då inte brukas mot Israeliska mål, eftersom det då skulle bli ett krig av det hela.

Vad skulle Libanon tjäna på fler luftvärnskanoner?
Inlägg #8: Postat: 2006-08-04 18:50:00
Lars Nilsson
Desto fler ggr jag läser Stenos artikel desto mer imponerad blir jag av den monströsa okunnighet om den delen av världen Steno som ger uttryck för. Har Du överhuvudtaget någon kunskap och erfarenhet av den arabiska eller den muslimska världen bortsett från vad Du sett på svensk TV eller läst i övrig svensk media? Folk som styrs av kvällstidningarnas löpsedlar är, vare sig Ni tror det eller inte, kanske inte helt objektiva.
Inlägg #9: Postat: 2006-08-04 23:40:00
GunnarL
Bra skrivet i vanlig ordning Steno! Det som Israel just nu gör sig skyldigt till är inget annat än ren krigsförbrytelse! Bombning av oskyldiga civila - barn, kvinnor och män. När rapporterna om dessa illdåd når oss finns det tyvärr människor som Lars Nilsson som kallar rapporterna "snuttifiering" och att man fäster sig vid "det spektaktulära".
Inlägg #10: Postat: 2006-08-05 00:03:00
Sunny
Mycket bra Steno! Jag citerar Monica Zeterlund: Var blev ni av ljuva drömmar om en rimligare jord?
Laddar...