Vänstern gör aldrig upp med sin historia.

Inlägg #1: Postat: 2006-07-29 09:37:00
Janne B
I juni 1952 försvann ett svenskt spaningsplan öber Östersjön. Några dagar senare sköt ryska plan ner en svensk Catalina som var ute och spanade efter det första planet.En omfattande desinformation om detta startade genast och pågår än.
Inlägg #2: Postat: 2006-07-29 09:38:00
Janne B
Jag var 13 år då detta hände och jag hörde vuxna prata om saken. Alla begrep att detta var USA-utrustade plan som lämnade information vidare till USA. Sedan följde många år då USA-plan stationerade i Tyskland patrullerade Östersjön tillsammans med svenska plan. Ett av planen kallades Spårvagnen för det kom på så bestämda tider.//
Inlägg #3: Postat: 2006-07-29 09:42:00
Janne B
De flesta vuxna svenskar har haft detta klart för sig i 50 år, att Sverige i praktiken valt sida men officiellt var alliansfritt i fredstid. För att kunna vara neutralt i krig./ Även du måste länge ha varit medveten om detta!
Inlägg #4: Postat: 2006-07-29 10:04:00
Unto S
Då tar vi den hjärtliga hälsningen från ”den sidan” som ”vi” har valt: ”Två mördare tävlar om vem som kan döda flest – nu beväpnar sig Phoenixborna. Den ene skjuter människor och djur från sin bil. Den andre våldtar sina offer.”
Inlägg #5: Postat: 2006-07-29 15:33:00
Lars Nilsson
4/ Glömmer aldrig 1994 då jag var i Sydstaterna och tidningar och TV där rapporterade mycket om en massmördare som hette Mattias Flink. Han var från ett land i Europa. Men ingen sa det var typiskt för Europa. Inte ens när massmördaren Quick avslöjades hördes sådana tongångar. Han var visst också från ett mindre land i Europa.
Inlägg #6: Postat: 2006-07-29 16:41:00
Unto S
Kontentan av våra helt olika synpunkter och åsikter måste helt enkelt vara att du hatar Sverige och älskar USA, jag däremot älskar Sverige, Lars Nilsson.
Inlägg #7: Postat: 2006-07-29 16:58:00
Unto S
Min granne, röstar på Folkpartiet, tom. han var förbannat på USA:s massmedia. De fyra veckorna han var där fick han inte några som helst nyheter från Europa. Allting handlade om USA och deras ärorika krig i Afghanistan och Irak och ny är det väl aktuellt att berömma det ärorika Israeliska anfallet på Libanon. Till slut hittade han CNN och var överlycklig, men, sändningarna var amerikanska, inte det som vi är vana här i Europa.
Inlägg #8: Postat: 2006-07-29 16:59:00
Unto S
Ändå får jag ändra min uppfattning lite grand – när det gäller brutaliteter och mord så visar man från andra länder, enlig dig. Död och mord är amerikanerna älsklingsämne. Annars är censuren hård, tom. Bush´s ord ”skit” får man inte sända på dagtid. Däremot 10 mord i timmen på TV är lovligt, även på dagtid.
Inlägg #9: Postat: 2006-07-29 18:46:00
Janne B
Censur betyder att statliga organ i förväg sitter med rödpennan och rättar. Det du nog menar är att det inte anses riktigt fint med svordomar i vissa TV-kanaler. Så redaktionerna stryker själva. // Men jag var i Jugoslavien 1972. Då stod statens mannar och klippte artiklar ur engelskspråkiga tidningar på turistorterna.
Inlägg #10: Postat: 2006-07-29 18:47:00
Janne B
Det var handfast censur det. Jag undrar hur det klipptes och stryrdes i John Blund-programmen...
Inlägg #11: Postat: 2006-07-29 19:17:00
Unto S
Janne B – var nu inte så feg. Berätta nu hur du upplever din stora förebild för dagens ungdomar, den djup religiösa Carola som körde 160 km/timme på en 70-väg, eller vill du censurera något? Samtidigt som tidningarna berättar att ”En ung flicka avled efter en frontalkrock mellan en personbil och en husbil…” eller ”I hög fart fick bilen sladd och voltade ner i en djup bäckravin. Fyra unga fotbollsspelare och en tränare fördes till sjukhus.” m.m. och m.m.
Inlägg #12: Postat: 2006-07-29 19:24:00
Unto S
En sådan här ordväxling brukar jag avsluta med: ”Gud bless Amerika”, men i det här fallet villa jag skriva lite mer: ”Gud bless Amerika, Janne B och Lars Nilsson”.
Inlägg #13: Postat: 2006-07-29 19:42:00
Janne B
UNTO / Varm tack för detta tillfälle. Carola är min idol i bara ett enda avseende, hon kan sjunga bättre än nästan alla andra// Däremot är det Mordförsök att köra bil på det sätt som hon gjort i flera år. Om man kör fortare än det Vägmyndigheterna bestämt då har man satt sig sjäv som en slags gud över liv och död. Om sedan Polisen bara släpper igenom henne så har vi en våldsam korruption i detta land.
Inlägg #14: Postat: 2006-07-29 19:47:00
Janne B
Carolas framfart är oerhört hänsynslös mot sonen som riskerar att bli moderslös. Även småknuffar i trafiken kan medföra livslångt lidande för många. Vilken inställning har hon till vänner som står henne nära. Om hon förolyckades skulle många av dessa lida svårt och länge. Carola saknar långa stycken gott omdöme och god privatmoral. Hajar du Unto!
Inlägg #15: Postat: 2006-07-29 19:53:00
Janne B
Om Ni tycker att jag är hård så ska ni veta att flickan som skötte mig när jag var liten, blev halshuggen i en bilolycka. En Planka lossnade från en lastbil och flög rakt igenom vindrutan på bilen bakom, där hon satt.
Laddar...