|
Inlägg #1: Postat: 2006-07-27 18:42:00
|
|
Friskytten |
BO drar en feministisk slutsats eftersom feminismen handlar om att uppnå kvinnans totala frihet till priset at mannens totala ofrihet: Man ska se till så att singelkvinnor kan bli inseminerade på statens bekostnad. Men den riktiga slutsatsen, den fullt jämställda slutsatsen är en helt annan, nämligen denna:
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-07-27 18:44:00
|
|
Friskytten |
Felet är att kvinnan fritt disponerar en mans sperma så fort den lämnat hans penis. Hon kan göra vad hon vill med den. Har ett samlag skett kan hon bara avvakta och se om hon blivit gravid och sedan bestämma exlusivt om barnet ska födas eller ej. Mannens uppfattning saknar helt betydelse.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-07-27 18:45:00
|
|
Friskytten |
Han kvinnan i stället onanerat mannen eller sugit honom till utlösning kan hon låtsas gå och tvätta händerna, eller låtsas på på toaletten och spotta men i själva verket inseminera sig själv. Och om hon blir gravid så gäller samma sak: vill hon ha barnet så blir det så. Vad mannen tycker saknar innebörd.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-07-27 18:46:00
|
|
Friskytten |
Slutsatsen blir därför: Felet är inte att ensamma kvinnor inte kan bli inseminerade utan att män kan bli fäder utan att vilja det. Det riktiga är därför att införa en lag som ger mannen exakt samma tid efter konceptionen att bestämma sig för om han ska anta faderskap eller inte som den ger kvinnan rätt att abortera under samma tid.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-07-27 18:47:00
|
|
Friskytten |
Om kvinnan inte informerar mannen under graviditeteten om att hon är gravid så att han kan göra sitt val ska hon anses ha förverkat sin modersrätt och barnet tas ifrån henne när det fötts och lämnas till barnhem eller fosterföräldrar.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-07-27 18:49:00
|
|
Friskytten |
Gör vi så, men bara om vi gör så, då har kvinnan, mannen och barnet fått samma rätt och status i spelet om liv och död. Tack för ordet. För övrigt anser jag att Birgitta Ohlsson ska uteslutas ur Folkpartiet.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-07-27 19:09:00
|
|
Sunny |
FRI. Om var o en tar sitt ansvar så innebär det att en man som har ett engångsligg själv sätter på sin kondom o tar hand om den efteråt ifall han inte vill bli pappa!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-07-27 19:58:00
|
|
Janne B |
7 Tack Sunny, den grundinställningen skulle lösa de flesta problem på området.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-07-27 20:00:00
|
|
Janne B |
5 Friskytten. Du började driva en tes, men här gick du ett steg för långt. Ditt förslag straffar barnets rätt till sin biologiska mor...det menade du nog inte! Det är illa nog att många barn inte känner sin fader!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-07-27 20:03:00
|
|
Janne B |
Jag såg för någon timma sedan en intervju i SVT med en rätt berömd turkisk författare, som står i elden mellan Islam och ett mer modernistiskt Turkiet. Han sa" Vad kan en troende person ha för glädje av ett engångsligg"?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-07-27 20:06:00
|
|
Friskytten |
Svar 7. Detta är ju helt logiskt och går ju bra om det finns en WC att spola ner kondomen i. Eller möjligen ett kassaskåp att låsa in den i tills sperman har dött.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-07-27 20:07:00
|
|
CMO |
7/ Om var och en tog sitt ansvar skulle vi inte ha 35000 aborter per år i Sverige.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-07-27 20:09:00
|
|
Friskytten |
Svar 9-10. Nu börjar det brännas. Vem ska straffas eller lida om något går fel, mamman, fadern eller barnet, eller två av dem, eller alla tre? Och vad är värst för barnet, att inte känna sin biologiska mor eller inte känna sin biologiska far? Vet man det?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-07-27 20:10:00
|
|
Friskytten |
Men OK, det du säger i svar 5 är förstås en synpunkt man måste beakta. Anta i stället då så här: Om modern inte meddelar fadern om sin gravidiet så att fadern kan göra ett val så befrias mannen numer inte fadern automatiskt från ett tänkt faderskap. Då har vi ju full jämlikhet, men barnet har inte berövats sin mor. Allt bra? Nästan. Barnet har ingen far. Så hur gör vi?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-07-27 20:12:00
|
|
Friskytten |
Det kan jag inte säga. Men jag vet att jag har visat på en skriande brist på jämställdhet som drabbar män och inte kvinnor, och jag har också kommit med flera lösningsförslag på detta problem. Med det inte sagt att jag har helt rätta förslag givetvis.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2006-07-27 20:13:00
|
|
CMO |
11/ Han kan ju alltid svälja den ;-
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2006-07-27 20:15:00
|
|
Friskytten |
Svar 12: Lek med tanken att abort förbjuds men alla nyss invandrade som vill ta hit en anhörig nekas det men i stället erbjuds ett adoptivbarn utav de 35 000 som annars skulle aborterats det året. Nej, jag föreslår inte detta på allvar, jag vill bara att ni leker med tanken för att det kan få er bort från tröttande politiskt korrekta tankar och stimulera er att tänka lite själv.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2006-07-27 20:15:00
|
|
Friskytten |
Svar 16 är lysande. Att jag inte tänkte på detta så uppenbara alternativ!
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2006-07-27 23:47:00
|
|
Sunny |
FRi:De som straffas är flera än de 3! Min son fick veta att en flicka han varit i hop med några semesterveckor fött hans barn i Danmark! Hon gjorde klart att hon inte önskade någon kontakt med fadern utöver underhållet. Hon hon under jorden med barnet. Det är 15 år sedan o det har inte gått en enda natt då jag inte tänker på honom. Min Käre får troligen dö utan att se sin sonson: jag har forskat fram barnets adress o skrivit o vädjat o berättat hur sjuk han är men inte!
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2006-07-27 23:53:00
|
|
Sunny |
O jag som typ kastat kondomer över min son hela uppväxten.Men tjejen sade att hon inte kunde få barn:han var så ung o naiv att han trodde henne!
|
| |