Hemma i Monaco?

Inlägg #1: Postat: 2006-07-27 14:15:00
Lars Nilsson
Vem har sagt det? inte jag i alla fall. Det enda jag vet är att Du anser Holm nog inte bör vara sponsrad av McDonalds. Själv tycker jag det vore utmärkt om norrländska Max också gav en skärv. Men då avtog nog protesterna- från vissa - om hamburgarnas skadlighet, förmodar jag.
Inlägg #2: Postat: 2006-07-27 14:35:00
Lars Bred
Det är hyckleri när man säger att man avskyr snabbmat och i nästa ögonblick låter sig sponsras av en snabbmatskedja. Då är det bara pengarna som styr.
Inlägg #3: Postat: 2006-07-27 14:48:00
CMO
Med andra ord bör McDonalds genast sluta att sponsra svensk idrott för att inte drabbas av Lars Breds och övriga moralpolisers hyckleri-anklagelser. Endast pålitligt asketiska produkter som kornmjölsgröt, linfrö, trampcyklar och yllestrumpor bör få associeras med svensk idrott.
Inlägg #4: Postat: 2006-07-27 15:24:00
Unto S
Naturligtvis rekommenderar Amerika Odfalk CMO ”Sex, politics, and rock n roll” dvs. MacDonalds blandad med lite dopning. Tänker på Floyd Landis som vann Tour de France i år. Ryktet går att en toppåkare har fastnat i dopningskontroll och samtidigt har Landis försvunnit, ingen vet var han är, enligt danska och norska tidningar, misstänksamt!
Inlägg #5: Postat: 2006-07-27 15:25:00
Unto S
Sonen reagerade kraftigt när Landis kom i den ena bergsetappen nästan en halv timme efter vinnaren men i nästa bergsetapp vann han överlägset. Sonen tyckte att det lät lite för bra för att vara sant.
Inlägg #6: Postat: 2006-07-27 19:47:00
Lars Nilsson
5/ OK, nu vet vi vad sonen tyckte men vad tycker Unto? Att McDonald dopar alla amerikanska idrottsmän?
Inlägg #7: Postat: 2006-07-27 20:36:00
Lars Nilsson
Typiskt att LB och Unto lyckas koka ner frågan om idrottsmännens skattehemvist till att bli en fråga om amerikanska hamburgare. Vänstern är sig lik. I alla lägen. Samma intellektuella stringens och sinne för proportioner.
Laddar...