Inlägg #21: Postat: 2006-07-26 23:24:00
|
Calle Z |
Sandra. Du bor i Sverige. Du har ditt hjärta i Libanon. Du kallar Libanon för ditt land. Du vill starta ett projekt mellan libanesiska och israelsika barn i din sons skola. Vad de kallade de som blev evakuerade är inte intressant för din del osv.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2006-07-26 23:29:00
|
Calle Z |
Men Sandra. Angående ditt projekt mellan libanesiska och israeliska barn? Förutsätter inte ett sådant projekt att man antingen bor i Libanon eller i Israel då? För enligt svensk medias logik och benämningar så är alla som bor i Sverige svenskar? Förstår du nu vad jag menade?
|
|
Inlägg #23: Postat: 2006-07-26 23:44:00
|
Calle Z |
Sandra. Svar 16 igen. Jag hoppas med hela mitt hjärta att du i framtiden får leva ditt liv i det land som du kallar för ditt och som du har i ditt hjärta.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2006-07-27 04:01:00
|
Sandra Kaissi |
Tjena Calle,
För att klargöra lite så att du förstår. Jag har bott två år i Libanon men var hemma på semester när det hela bröt ut. Vi är på väg att flytta till Saudiarabien eftersom min min precis fått jobb där och vi även kände att området kring Libanon kändes oroligt. Och tack för dina ord Calle.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2006-07-27 04:03:00
|
Sandra Kaissi |
Jag hoppas Calle att du en dag får uppleva det libanesiska folket på hemmaplan. Deras styrka, glädje, gästfrihet och anda.
|
|