Inlägg #1: Postat: 2006-07-23 17:20:00
|
PB |
Israels militär kan ha planerat denna militära aktion sedan länge, utan de bara inväntade rätt tillfälle då de hade opinionen med sig i världen, men för hur länge? Hur många döda oskyldiga barn räcker för att vända opinionen i väst? Bilder på döda barn väcker starka känslor hos alla... Dom journalister som väljer att blunda för detta kan förlora sitt eget stöd.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-07-23 17:23:00
|
Janne B |
Jan G:s artikel i dag i Aftonbladet ska vi nog alla läsa två varv. Den blir nog nästan klassisk .
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-07-23 17:46:00
|
PB |
Janne B, jag hade förväntat mig bättre, den är inte klassisk. Låt mig ta ett exempel. De svenska lilla partiet Nationaldemokraterna motsatte sig t ex invasionen av Irak. Det är lätt att ha förutfattade meningar om t ex nationella partier och raljera runt en smörja som inte helt knyter an till verkligheten. Jan Guillou spelar ut "rasist-kortet", men hur står det till hos honom själv, är inte han lite svenskfientlig? Det blev för mycket "vänster" propaganda i hans artikel.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-07-23 17:48:00
|
PB |
Jag efterlyser hellre objektiva oberoende granskande journalister, finns dom?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-07-23 18:16:00
|
Janne B |
Nej dom finns inte. Så därför får vi läsa vad Jan G och andra skriver subjektit. Samt bedömma deras värde.Det lilla ordet"svenskfientlig" ser jag allt oftare i nationalistisk press.Vad är det för tendens?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-07-23 19:31:00
|
PB |
Vi har ju svenskfientliga krafter i landet som vill svenska folket illa, så det är helt legitimt att använda det uttrycket. Det handlar om omvänd rasism, att t ex anti-rasist organisationer som bara riktar sin verksamhet mot svenskar. Att t ex svenskar inte skulle vara ett eget folkslag, med sin egen genuina kultur och blögda mentalitet. Förnekar du ditt eget folks existens till föremån för andra folkslag?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-07-23 19:40:00
|
Janne B |
Finns det också danskfientliga danskar? Fins det finlandshatande finnar? // Sverige är en ganska väl sammanhållen nation med många slags bakgrunder och influenser de senaste tusen åren. Det finns givetvis inte en svensk ras, men vi har en svensk kultur med många olika mixar. Ser olika ut i Dalarna och Skåne! Minsta mixen har vi kanske längst upp i Västerdalälven.
Största i Stockholm och Göteborg, Malmö.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-07-23 19:42:00
|
Janne B |
Vill invandrade muslimer landet och folket illa? Hur är det med alla invandrade katoliker? Vill de lägga oss under Påvestolen? Vad har du för erfarenheter PB? Vilka sågar på den gren de sitter?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-07-24 10:01:00
|
PB |
Citat: "Finns det också danskfientliga danskar? Fins det finlandshatande finnar?" Nej, men om det fanns skulle de riskera livhanken.
Svenskfientliga svenskar, dvs är mot sitt eget folk och land är en ovanlig företeelse som jag tror inte har några motsvarigheter ute i världen. Men detta är resultatet av flera års indoktrinering av våra politiker, citat: "Sverige tillhör inte svenskarna", samt skapar organisationer och förtryckande lagar riktade bara mot ursprungsbefolkningen svenskarna.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-07-24 10:05:00
|
PB |
Janne B, du kan raljera runt om detta, men jag är faktiskt för mångkultur och det inkluderar bevarandet av vårt unika folkslag och vår kultur samt vårt land. Det skulle vara en förlust för övriga världen om Sverige försvann. Vi behövs också. Det största hotet mot Sverige är inte militärt, utan en allt för stor invandringen.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-07-24 10:08:00
|
PB |
Janne B, jag har erfarenheter kan jag lova, jag har personligt fått uppleva "mångkulturens" baksida och jag lovar dig, den har inte berikat Sverige. Just nu håller vi på förlora dom friheter och det välstånd som våra förfäder skapat och kämpat för under 1000-tals år.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-07-24 10:14:00
|
PB |
Citat: "Vill invandrade muslimer landet och folket illa?"
Införandet av deras egna religiösa lagar är ett exempel på en sådan inriktning, Sverige tjänar heller inte på att inrätta en "muslisk enklav". Var det inte integrationsverket som gjorde en undersökning med frågor som t ex "Skulle du vilja ha en moske på din gata?", svara man nej på den frågan skulle man vara någon typ av rasist Islamofob.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-07-24 10:20:00
|
Janne B |
PB7 Du skriver mycket som jag vll smälta lite innan jag svarar. Huvudet upptaget med Libanon och Finland just nu....
|
|
Inlägg #14: Postat: 2006-07-24 10:34:00
|
PB |
Janne B, du behöver inte svara. Invandrare är inte detsamma som flyktingar, vilket många förljugna politiker t ex Gustaf Fridolin vill få oss att tro. Tänk bara på den lilla historieförfalskningen, vilka konsekvenser det kan få för Sverige.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2006-07-24 10:34:00
|
PB |
Läs migrationsverkets egen statistik, så framgår en helt annan bild än den som våra etablerade politiker försöker lura oss med. Våra politiker är ansvariga för dom problem de själva skapat, de ska inte få komma undan med att skylla integrationens misslyckande på svenska folket eller våra företag.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2006-07-24 10:39:00
|
PB |
Sossarna har också med hjälp av invandringen lyckats hålla sig kvar vid makten mycket längre än de skulle utan. Uppdrags gransknings avslöjande om deras hemliga sammarbete med muslimerna för att få deras röster, det är ett hot mot Sverige samt vår demokrati. De har också fått dessa muslimer att framstå som röstboskap, är inte det förnedrande?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2006-07-24 10:46:00
|
Janne B |
Flyktingar och vissa andra grupper har fått lära sig att det är sossarna som garanterar deras bidrag och välfärd. Mycket tyder på att ca 80 av dessa röster på SAP utom de som driver egna företag. Detta har många skrivit före mig. Röstköp kallas väl detta?
|
|
Inlägg #18: Postat: 2006-07-24 11:25:00
|
PB |
Jo tack, jag vet. Jag har också en koppling med inside information hur sossarna har arbetat med detta, de håller noga koll på invandrare genom att kartlägga dem i hemliga statistik undersökningar, de har sett att dom som integrerat sig och startat eget, och rott upp sig socialt röstar övervägande borgerligt. Därför är ett det en poäng att behålla "klyftorna", att ha dem kvar på mattan. Tror du Sossarna vill göra sig själva arbetslösa? Nej, de är slugare än så.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2006-07-24 12:29:00
|
Janne B |
Via regeringsapparaten har ju sossarna tillgång till mycket information som aldrig når fram till de andra partierna. Givetvis utnyttjar de detta kunskapsövertag ordentligt.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2006-07-24 12:32:00
|
Janne B |
Radion säger nu att Gävleborgs län har landets största ungdomsarbetslöshet.Samma län brukar rösta på sossarna rätt troget. På 1960-70 talet var det nog 75.Vet inte aktuella siffror.
|
|