Inlägg #1: Postat: 2006-07-19 19:48:00
|
Anna Veeder |
Två raketer slog ner ca en km från byn där jag bor just som jag skulle ta ut ungen från dagis idag, och två små arabiska barn dödades av en raket mot Nasaret. De skjuter bra men siktar dåligt. God kväll allihop.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-07-19 20:17:00
|
hallmen |
Min moster klev just in i bilen när just denna raket slog ner. Inga rutor kvar och ingen trumhinna på ena örat. Även fast hon är sjuksköterska och det även fanns en läkare med i bilen så var det lönlöst att försöka rädda barnen. God kväll allihop.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-07-19 20:21:00
|
Hugo O |
Försöker formulera lite sympati men allting ser bara ynkligt ut. Låter kanske löjligt men det jag beundrar mest är faktiskt din förmåga att föra en vänlig diskussion med alla här på sourze, utan att någonsin förlora fattningen. Och sluta inte skriv, då blir jag riktigt orolig!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-07-19 20:23:00
|
Hugo O |
hallmen skrev /2 när filade på /3...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-07-19 20:31:00
|
hallmen |
Hugo #3: håller helt med. Dock så märker jag en viss skillnad på Annas texter den senaste tiden då de är betydligt mer "israelbeskrivande". Fullt förståeligt och även kanske väldigt bra då mycket av rapporteringen tenderar till att främst förmedla libanesernas och svenskarna där situation.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-07-19 21:51:00
|
StaffanH |
Att Annas texter är Israelfärgade beror förmodligen på att hon bor där :- Jag tycker att hennes skildringar från "vardagen" där är intressanta. Väntar sig Unto politiska artiklar ska han förmodligen läsa någon annan än Anna V.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-07-19 22:21:00
|
Janne B |
Nu Anna har jag lyssnat på dig i Studio24. Utmärkt röst och hörförhållanden och en trevlig bild. Jag tror du fick fram ditt budskap.
Om fler vill titta höra så markera dagens program/onsdagens program. Sex minuter in i sändningen dyker Anna upp. Må så väl.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-07-19 22:22:00
|
Janne B |
Just nu sitter en ung man i studion och undrar varför Israel går till motatack...
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-07-20 06:26:00
|
Anna Veeder |
3/Hugo, du skulle bara veta hur ofta jag tappar fattningen och skriver svavelosande svar...:- som jag sedan inte skickar.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-07-20 06:31:00
|
Anna Veeder |
Fördelen med det skrivna ordet är ju att man kan stryka och börja om igen innan man sagt något dumt som man sedan ångrar. Och så gillar jag ju väldigt många här på Sourze, till och med Unto :-
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-07-20 08:23:00
|
Unto S |
”Israels krigsmaskin er i stor grad utrustet med amerikanske våpen, og delvis betalt av amerikanske skattepenger. Mer våpen er på vei.” När 500 000 Kosovoalbaner tvingades iväg kom amerikanerna och bombade Belgrad. När Israel tvingar 500 000 libaneser på flykt kommer amerikanerna till hjälp med nya vapen och låter sionisterna härja fritt. Gud bless Amerika och sionisternas mördarplutoner. He-he!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-07-20 10:46:00
|
PB |
Sanningen är väl det bästa vapnet mot ondska i världen.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-07-20 11:11:00
|
PB |
Kärleksbomber från Israel? Har ni hört talas om dom?
Kiryat Shmona, i norra Israel vid Libanesiska gränsen. Först välsignar israeliska flickor bomberna, med deras egna namn samt kärleksfulla meddelande som t ex "with love from Israel".
Detta är sedan libanesiska barn som gått kärleken till mötes?
Länk: img285.imageshack.us
|
|
Inlägg #14: Postat: 2006-07-20 11:15:00
|
PB |
Hur ska denna onda cirkel brytas om barnen fostras till att älska att hata sin granne?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2006-07-20 11:17:00
|
PB |
Kommer nästa generation bli bättre på att styra landet mot fred? Det enda sättet detta kommer att sluta på är att ena fienden krossas av den andra.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2006-07-20 11:25:00
|
Janne B |
Det israeliska folket kommer att välja sådana ledare som de tror kan försvara deras liv och landets existens. /Palestinerna valde de ledare som de trodde bäst kunde företräda deras intressen. De i Hamas! / Ja PB, prognosen är sannerligen inte god. I SVT säger de att en ren småsak kan innebära att Syrien går med kriget. De är nästan lika väl rustade som Israel. Syrien har rätt moderna MIG bland annat.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2006-07-20 11:45:00
|
PB |
Janne B, citat: "Palestinerna valde de ledare som de trodde bäst kunde företräda deras intressen."
Och vilka bäddade för att de skulle vinna? Jag lovar dig, Israel har sitt finger med i spelet, de var lika nöjda med Hamas som "palestinierna" var.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2006-07-20 12:56:00
|
Janne B |
De som bäddade mest för Hamas seger var ju den palestinska myndigheten under PLO etc som försnillade det mesta av de pengar som bl.a Sverige sände dit./ En stor kommission borde utreda varför vi fortsatte att skicka hundratals miljoner? till Palestina utan att begära redovisning och resultat. Det luktar svensk korruption på långt håll!
|
|
Inlägg #19: Postat: 2006-07-20 14:22:00
|
PB |
Hehe, Israel markerade sitt tycke om svenskt bistånd till Gaza, ett elverk byggt av Sverige som bombades för ett par veckor sedan i början av Israels militära aktion. Då undrar ju jag, vilka var det som fick uppdraget att bygga det där elverket med dess generatorer för 60 miljoner?
|
|
Inlägg #20: Postat: 2006-07-20 14:23:00
|
PB |
Sedan tycker jag det är fel av Israel att slå mot infrastrukturen broar, el, vatten med mera, för det är terror riktat mot civilbefolkningen, inga kanske dör av själva bomben men väldigt många lider efteråt av det. De får de inte rent vatten, kan de inte laga maten, så kommer sjukdomarna som ett brev på posten, och de är barnen som drabbas hårdast.
|
|