Nasrallahs "överraskning"

Showing page 4 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #61: Postat: 2006-07-19 15:34:00
Janne B
Jag uppskattar att hon inte sitter på Kung avids Hotell i Jerusalem och skriver sina saker, hon skriver från vanligt folks nivå. Med raketer i skyn ovanför...denna underbara märkvärdiga Anna V.
Inlägg #62: Postat: 2006-07-19 15:37:00
Janne B
Någon gång i morse hörde jag i radion att mitt under brinnade krig så hade några hundra israeler gått ut på gatorna och demonstrerat mot ett allt för hårt krig. / När ska vi få se en sådan demonstration i Moskva emot Tjetjenien-massakern.
Inlägg #63: Postat: 2006-07-20 08:18:00
Inger Olsson
Janne B: Tja, finns gott om psykopater i Rysslands partitopp och näringsliv...
Inlägg #64: Postat: 2006-07-20 08:20:00
Inger Olsson
Igår hörde jag på "Rappyt". Seriöst nyhetsprogram ser till att syna hela 2 stycken ledarskribenter i Israel. Den konservatives åsikter var väntade. Som en annan hjärntvättad beställning. Förvånad över den liberales n e u t r a l i t e t, väl valda och inbakade ord, när det gällde Israels utrikes- och därmed även inrikespolitik? Inte jag!
Inlägg #65: Postat: 2006-07-20 08:21:00
Inger Olsson
Jag är heller inte förvånad över att Israel vägrar lyssna på EU eller FN. Eller att USA alltid använder sin vetorätt när det gäller Israel. Är heller inte förvånad över att priset på oljefatet sjönk.
Här kommer religionen väl till pass i ett politiskt rävspel: när man anser sig vara utvald av Gud.
Inlägg #66: Postat: 2006-07-20 08:22:00
Inger Olsson
Hugo: Google, Eniro OCH Wikipedia... Man blir alldeles matt av kunskaper.
Inlägg #67: Postat: 2006-07-20 08:25:00
Inger Olsson
Än så länge är vi skonade från "Operation regn". För många tycks det vara bara Gud som vet när det ska regna. Även bomber.
Själv letar jag efter tecken i naturen och ser på barometern. Det kommer regn.
Inlägg #68: Postat: 2006-07-20 08:49:00
Unto S
Calle Z: ”Om Sverige besköts dagligen med robotar, ifrån låt oss säga norra Norge?” Om Sverige hade ockuperat Norge och Oslo och drivit bort nästan hela befolkningen till Nordnorge, murat och spärrat in övriga städer såsom Israel gör – tror Calle Z att norrmännen hade rullat tummarna och hurrat för Sverige såsom västvärlden hurrar för Israels ockupation av Palestina?
Inlägg #69: Postat: 2006-07-20 08:53:00
Anna Veeder
49/Inger, för att det ska vara helt klart: i Israel råder yttrandefrihet och fri press. Det finns enormt kritiska artiklar i israelisk press, som du förmodligen inte läser, även i mainstreampressen Yediot och Maariv och det från krigets första dag.
Inlägg #70: Postat: 2006-07-20 08:57:00
Anna Veeder
49/Forts. Lyssna någon gång på vad de arabiska partiledarna säger i sina tal i Knesset bl a kallade Ahmad Tibi Sharon "mördare" från talarstolen, och de yttrar också sin kritik mot det pågående kriget.
Inlägg #71: Postat: 2006-07-20 08:58:00
Anna Veeder
Detta är helt i sin ordning. Jag skriver också helt efter eget huvud, ingen lägger sig i och jag har aldrig tänkt tanken att någon skulle komma och "hämta" mig om jag skrev något "förbjudet".
Inlägg #72: Postat: 2006-07-20 08:59:00
Inger Olsson
Hugo: i din komm. 58 säger du, mellan raderna, att:
Våld föder inget annat mer än våld.
De stora etiska frågorna vågar vi alltså inte ta utan diskuterar "mitt och ditt". Som om någon nationell gräns vore självklar. Som om det vore självklart att Homo Sapiens i alla tider även har ärvt och i sin galenskap även samlat på sig skallarna efter avlidna. Våld är så mycket. Och allt för sorgligt.
OBS! Varning för metaforer utfärdas.
Inlägg #73: Postat: 2006-07-20 09:12:00
Anna Veeder
Gick in på Ynetnews Yediots nätsida och hittade omedelbart anti-krig-artikel "End it Now" Länk: ynetnews.com
De brukar, som alla andra debattsidor, försöka publicera ett spektrum av åsikter. Israel är inte Nordkorea, trots att man kan få för sig det om man läser Ordfront och liknande.
Inlägg #74: Postat: 2006-07-20 09:23:00
Inger Olsson
Anna V: Jag ställde frågor. Dina svar får du stå för.
Att Sharon har kallats mördare är väl bekant.
Fridolin åkte ut. Men han var ju inte speciellt neutral ;-
Jag kanske ska tillägga att jag givetvis vet att Israel betraktas som demokratisk stat. Men kanske är det inte tillräckligt många som vet att ordet "demokrati" inte är så enkelt som många tror? "Folkstyre?"
Inlägg #75: Postat: 2006-07-20 09:24:00
Inger Olsson
I åratal satt forskare på området i Sverige Demokratiutredningen 2002 och kunde bara i princip enas om en sak: ATT den enskilde individen kan påverka sin egen situation...
Undrar om kvinnor i Israel kan påverka om de vill göra militärtjänst eller inte? För ingen ska då inbilla mig att kvinnlig militärplikt i Israel har något med jämlikhet att göra!
Inlägg #76: Postat: 2006-07-20 09:32:00
Inger Olsson
Anna V: Jag tycker fortfarande dina artiklar om vardagslivet i Israel är intressanta. Så du ska verkligen fortsätta d i n rapportering.
Inlägg #77: Postat: 2006-07-20 09:33:00
Inger Olsson
Och nu ska jag förbereda mig för regnet ;-
Inlägg #78: Postat: 2006-07-20 09:41:00
Unto S
”… i Israel råder yttrandefrihet och fri press.” Ändå har Israel ockuperat Palestina och just nu anfaller de Libanon. Är det den ”fria” pressen som åstadkommer det? USA har ockuperat Irak och Afghanistan – USA har också yttrandefrihet och fri press. Sensmoralen av detta kanske någon beskriver såsom att yttrandefrihet och fri press ger möjlighet för dessa länder att göra sig skyldiga till brott mot folkrätt, brott mot mänskliga rättigheter, brott mot mänskligheten och folkmord. forts
Inlägg #79: Postat: 2006-07-20 09:42:00
Unto S
forts Det tycks vara så att ”yttrandefrihet och fri press” gör att ansvariga i dessa länder USA, Israel, Storbritannien mm. aldrig ställs inför rätta. Eller är det så att det är andra krafter som bestämmer? Och att ”yttrandefrihet och fri press” är bara en fasad för att rättfärdiga alla övergreppen?
Inlägg #80: Postat: 2006-07-20 10:08:00
Anna Veeder
74/Du ställde frågor specifikt angående yttrandefriheten i Israel. Mina svar avser Israel, inte de ockuperade områdena. Fridolin är en svensk medborgare som anlände som turist för att sedan demonstrera på den ockuperade Västbanken. Vill du bedöma yttrandefriheten, läs israelisk press.
Showing page 4 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...