Inlägg #1: Postat: 2006-07-14 16:43:00
|
PB |
Du fick det nästan att låta som "nationalistiskt", när det är det motsatta. Det enda sättet de kan klara att ena europa, är att skapa yttre fiender, terrorism och sjukdomar och död. De tänker febrilt hur ska få oss i Europa att vilja dö för EU. Vill du Johan Runfeldt, det låter nästan så redan.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-07-14 16:48:00
|
PB |
De kommer börja smått med en gemensam värnplikt, men räcker det? Nu under fotbollsvm svor säkert alla EU lovers, nationalstaterna existerade fortfarande, svenskar var svenskar och tyskar var tyskar. Vi har olika språk, och fortfarande har Sverige kvar sin valuta tack o lov, vi har olika kulturer, olika mentalitet.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-07-14 16:48:00
|
PB |
Varför försöka radera våra identiteter för ett centraliserat elitprojekt, ett politiskt experiment som misslyckats flera gånger redan i historien. Blir världen tryggare av supermakter, har dom varit välsignelser? Knappast!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-07-14 16:50:00
|
PB |
Jag är för mångkultur, jag vill behålla Frankrike, Tyskland och de övriga länderna i Europa. EU är ett hot mot mångkulturen i världen.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-07-14 16:56:00
|
PB |
Det kanske värsta exemplet på EU propaganda kan hittas i de gemensamma läroböcker de vill att skolorna i olika EU länder ska börja använda, det används i delar av Tyskland och Frankrike redan som experiment. Som en forskare uttryckte det, värre än Provda och en ren historieförfalskning. Ursch hoppas svenskarna vaknar innan Bodström & Co hinner sätta spiken i kistan för våra friheter och rättigheter och inkorpirera oss helt i nya polisstaten EU.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-07-14 17:09:00
|
PB |
Titta på EU sedlarna, dom visar EUs baksluga tanke med att utrota vårt kulturella arv i Europas länder. Javisst, de visar architekturiska verk, från respektive tidsepok i Europa, men dessa verk finns inte att finna i något land. En ren historieförfalskning med baksluga tankar om att utrota nationalstaterna för en ny supermakt. Problemet är att de inte har folken i ryggen, vi är inte lika intresserade, som politikerna, ni vet dom som flinar föraktfullt åt folket som inte "förstår" deras visioner.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-07-14 17:15:00
|
PB |
För mig är EU någon religion av något slag, jag har svårt att skilja på EU politikernas flinande i tv-debatt sofforna mot det flinande leende som t ex Jehovas vittnen har. Det är något äckligt slimigt över det hela, vad har de för agenda?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-07-14 17:15:00
|
PB |
Varför är turkiet en språngbräda in i mellanöstern? Vad är detta? Vad är det som har gått för fort? Kan de lägga korten på bordet och berätta va de håller på med? Är det en världsregering de vill skapa med en arme, ett folk och en ledare? Gu vilken trist och grå värld det skulle bli.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-07-14 18:22:00
|
Elina |
PB: skriv en egen artikel, du har ju åsikter så det räcker till en. Vi väntar!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-07-15 15:00:00
|
Janne B |
7 PB/ Vilken fruktansvärd beskrivning av en liten grupp troende som ser ut som alla andra och klär sig som alla andra. Jag delar inte deras tro men gillar inte sådana här grupp påhopp heller.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-07-15 15:01:00
|
Janne B |
9 Elina. Jag håller med dig. PB säger lite halvt utsagda saker. Skruv rakt ut. Turkiet är kanske en propp??
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-07-15 17:34:00
|
Elina |
7/Religion? Du har inte ett klo om vad religion är för nåt. Håna inte.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-07-16 02:32:00
|
Anders Klasson |
EU har överlevt sig självt, bara dom
av makteliten mest väldresserade
husdjuren tror fortfarande på
EU-eländet.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2006-07-16 10:41:00
|
Janne B |
Det finns nog inte längre något alternativ till EU. Jag var starkt för det gamla EFTA frihandelsområdet utan politiska och militära mål. Men ett land i taget hoppade av EFTA, då återstod vara EG/EU.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2006-07-16 11:00:00
|
HonkyTonkMan |
Visst Janne B, bara tänk på den egna plånboken utan en tanke på världsfreden eller miljön.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2006-07-16 11:52:00
|
Janne B |
15 / Mycket svårt att förstå...så utveckla gärna tanken. Honky Tonk är väl en musikstil va?
|
|