De förvirrade och agalagshyckleriet

Inlägg #1: Postat: 2006-07-13 19:29:00
Sunny
Skäms du inte som använder Sourze till att förfölja Ana O Marc ännu mera? Räcker det inte med alla forum du o dina "agalight" predikanter redan förstört? Dagböcker får stängas: Debattforum likaså. De som vågar ifrågasätta dina tester blir avstängda.
Du påminner om ledaren för en religiös sekt mer en vanlig jurist
Hur stor trovärighet får de misshandlade om de låter sig representeras av en aga predikant?
Inlägg #2: Postat: 2006-07-13 19:55:00
Karle
Kräla ner i det hål som du kom ur
Inlägg #3: Postat: 2006-07-13 21:14:00
susanna s
Det är vara det att färre hundar lär avlivas pga beteendeproblem i de länder där tuffare hunduppfostringmetoder är tillåtna än i sverige. Sverige är ett av de läder som har flest avlivade hundar pga agressivitet
Inlägg #4: Postat: 2006-07-14 15:25:00
ann53
Det är bra att Ruby blir bemött av människor som vet vad de pratar om och som precis som jag själv insett hur man kan använda honnörsord som "mänskliga rättigheter" för att i själva verket avskaffa dessa för en stor grupp människor, nämligen de barn som idag har ett visst rättsskydd, men som i Rubys värld kommer att återgå till att bli föräldrarnas ägodelar.
Inlägg #5: Postat: 2006-07-14 16:24:00
susanna s
Jag förespråkar inte aga, men vi har haft den lagen i sverige nu i ca 30 år varför inte göra en jämförelse mellan sverige och länder där aga är tillåtet och se i vilka länder barn och ungdomar mår bäst respektive sämst. Då kankse vi får bevis i stället för tyckande att Ruby har fel eller också så kanske vi får ett annat resultat vad vet jag
Inlägg #6: Postat: 2006-07-14 22:55:00
Consequentia
Ser att fler är emot våld mot barn. Det är bra! Sunt!

En fet känga till Sourze som inte följer sin regel om sakargumenten har fått ge vika för personangrepp.

Vi kommer inte gå in i diskussion i forumet här. Om ni vill ngt går det bra att kontakta oss direkt.

Trevlig sommar!
Inlägg #7: Postat: 2006-07-15 06:47:00
ann53
En dask är den omskrivning en förälder behöver för att försvara att den tar ut de egna frustrationerna på sitt barn. Det låter bättre än misshandel och det gör sig också bättre i tryck. En lite kärleksfull dask, vem kan ha något emot en sådan och när man ändå håller på varför kan man inte kalla straff för fostran istället? Anstränger vi oss bara för att hitta de rätta orden så går allt an och vi kan fortsätta slå, piska, smiska, aga, prygla och misshandla oss tillbaka till medeltiden!
Inlägg #8: Postat: 2006-07-15 11:31:00
Bongo Bongo
Får man mycket spö som liten så är jag övertygad om att man får en sänkt våldströskel, man har lättare för att klappa till, helt enkelt. Om dom som delar ut stryk är ens egna föräldrar så blir det enklare att klappa till sina egna ungar men om det, som i mitt fall, är personer utanför familjen och div. representanter för myndigheter som stått för våldet så blir det lättare att rikta ev. våld utåt och inte mot den egna familjen.
Inlägg #9: Postat: 2006-07-16 08:24:00
ann53
När det gäller Anna så är hon enligt mitt förmenande så nära en grävande journalist man kan komma i Sverige idag. Hon söker sanningen inte skandalerna och det kan säkert kännas förvirrande för människor som Ruby som hela tiden väntar på att någon skandalsugen kvällstidningsjournalist ska nappa på hennes grova beten.
Inlägg #10: Postat: 2006-08-30 23:44:00
Sunny
Jag trodde aldrig ata jag skulle fåskriva detta
Inlägg #11: Postat: 2006-12-06 01:14:00
Leena
Läste att Ruby har helt blandat ihop allt och alla! Det är ju Ruby som är förvirrad! Inte bara på ett sätt tydligen.......
Laddar...