Grova sexövertramp mot barn på chattar

Den här tråden diskuterar artikeln Grova sexövertramp mot barn på chattar.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2001-08-08 15:41:00
Henry
Har skrivit kommentar, men pga. att det inte går att lägga ngn vettig kommentar med 500 tecken så raderar jag igen.
Har massor att tycka.
Finns på e-mail henrybaabwaf.com
Inlägg #2: Postat: 2001-08-08 15:53:00
Eva
FÖRÄLDRAANSVAR?
Jag är själv 2-barnsmamma. Eftersom jag själv är en "chattare", är naturligtvis chattvärlden lockande även för mina barn.
Jag låter dem varken se vilka filmer som helst ELLER sitta helt okontrollerat vid internet. Det är viktigt för deras trygghet/säkerhet att man finns och förklarar vad som händer/visas på någon sajt/chatt. Visar vi våra barn att vi bryr oss, så skyddar vi inte bara dem mot pedofiler eller liknande, utan ger dem också en trygghet, som tyvärr många barn saknar.
Inlägg #3: Postat: 2001-08-08 20:57:00
A B
som jag sa tidigare i chatten,för jag är säker på att det var författaren när jag läst artikeln. Stäng de sidor på internet du inte vill din dotter ska ha tillgäng till eller fixa att det behövs lösenord för att komma ut på interner och ha koll på vad barnen gör. Datorn är ingen barnvakt. Lika lite som telefonen med "Hta linjen". Problemet har funnits i alla tider. Det är vi som föräldrar som ska ta ansvaret för våra barn, inte skolan eller datorn eller tv:n.
Inlägg #4: Postat: 2001-08-09 01:26:00
Kurt-Börje
DEL 1: Trams! Det är vad jag kallar din insändare. Du påstår att du raggat småflickor "undercover" i Stallet och till och med haft telefonkontakt med en man? Är du säker på att du inte drog i Långe-Laban samtidigt?
Inlägg #5: Postat: 2001-08-09 01:26:00
Kurt-Börje
DEL 1: Trams! Det är vad jag kallar din insändare. Du påstår att du raggat småflickor "undercover" i Stallet och till och med haft telefonkontakt med en man? Är du säker på att du inte drog i Långe-Laban samtidigt?
Inlägg #6: Postat: 2001-08-09 01:28:00
Kurt-Börje
Del: 2. Du kommer med rena kommunist-propagandan. Kolla personnummer, nyttja mantalsadressen för lösenordsverifiering, osv. Fattar du inte att nätet är ett etablisement för människor som kan handskas med det. Man bjuder ju inte barn på sprit av samma anledning. Vill du inte låta barnen porrsurfa så ge dom inte full tillgång till Internet. Ge tusan i att begränsa oss vuxna, det klarar vi så bra själv.
Inlägg #7: Postat: 2001-08-09 09:12:00
stefan
Tyvärr är det inte ALLA föräldrar som tar ansvar för sina barn. Tyvärr så förekommer det mycket porr på chatterna. Tyvärr är många föräldrar blinda och slår ifrån sig när någon säger hur det är. Tyvärr så är ENDA lösningen ett register med personnr och lösenord för att kunna rensa chattsiderna från porr. Tyvärr kan inte alla vuxna begränsa sig själva när tillfälle ges. Varför är anonymitet så viktigt om man har goda avsikter med sitt chattande???
Inlägg #8: Postat: 2001-08-09 09:24:00
Anna-My
Jag håller med dig! Registrering är en lösning som inte skulle störa dem som har "rent mjöl i påsen" de andra börjar gasta under diverse mer eller mindre trovärdiga förevändningar i tron att vi andra är så lågbegåvade att vi inte genomskådar uppsåtet dvs att bevara möjligheten att härja fritt även i fortsättningen.
Vi vet ju att alla barn har inte ansvarfulla vuxna i sin närhet som kan skydda och stödja - detta faktum utnyttjas överallt, och skall naturligvis stävjas med de medel
Inlägg #9: Postat: 2001-08-09 16:24:00
Karl Andersson
Bra inlägg viktig att detta debatteras !
Inlägg #10: Postat: 2001-08-09 16:29:00
Anna
Inlägget stämmer bra med verkligheten. Jag oroas av utvecklingen. Vill INTE att mina barn skall drabbas. Förslag om reg i någon form är bra, men kanske svårt att genomföra ?? Aftonbladet måste ta sitt ansvar, som alla andra som bygger nätsajter. Det har helt spårat ut på chattarna, håller med.
Inlägg #11: Postat: 2001-08-09 16:37:00
Eva Berg
....Jag har läst med eftertanke och haft på känn att nåt sånt här finns, men trodde inte det var så illa, ska bevaka mina barn, tack för en bra artikel !!
Inlägg #12: Postat: 2001-08-09 16:50:00
Singelpappa 2 barn
JA DET ÄR FÖR DJÄVLIGT, EN ARTIKEL SOM BERÖR DET SOM ÄR VIKTIGAST, VÅRA BARN. NÅGOT MÅSTE KUNNA GÖRAS. BARN IDAG PÅVERKAS MER ÄN VI TROR NEGATIVT AV ALL SEXFIXERING!! HOPPAS MÅNGA LÄSER DENNA ARTIKEL.
Inlägg #13: Postat: 2001-08-09 16:58:00
Maria Berglund
Detta skulle alla föräldrar med chattande barn läsa !! Ska tala med mina, har nog inte fattat hur illa det är tyvärr. Tack för en bra sajt också, seriös !!
Inlägg #14: Postat: 2001-08-09 17:06:00
Berit med barn
bra att nån engagerar sig i frågan !!!
Bra skrivet ! Viktigt ämne, chattarna är inget för barn !!
Inlägg #15: Postat: 2001-08-09 17:24:00
Janne A
Redaktionen: Månadens vinnare ??
En aktuell aktikel om ett viktigt ämne. Aftonbladet och alla andra chatansvariga ta ert ansvar.
Inlägg #16: Postat: 2001-08-09 18:54:00
Sven Andersson
jga har sett detta med och tycker det som skrivit det hela har gjort en bra undersökning. hörde senast idag att Aftonbladet skall prioritera 30 så att den blir renare !! varför inte börja på rätt ställe, i 30 är det väl inte så mycket ungar som blir antastade heller. fattar inte Aftonbladets principer.
Inlägg #17: Postat: 2001-08-10 03:36:00
Carina
Vilket trams!!! *suck* Bara det att du kväll efter kväll efter kväll sitter på AB och ber allt och alla gå hit och läsa eländet är töntigt. Sen att du skulle gjort någon form av undersökning är bara dravel. Med dina metoder går det ju att bevisa att jorden är platt också.
Skulle bli förvånad om någon helt ärligt säger sig ha orkat läsa hela din artikel dessutom.
Inlägg #18: Postat: 2001-08-10 04:14:00
Jag själv
Kommnenar till Carinas inlägg: Fattar inte hur du kan ta så lätt på detta, när det är så här verkligheten ser ut. Jag har vid några tillfällen, försökt få till stånd en debatt om detta, då jag omnämnt artikeln - ja - men det är ju för att få ut budskapet, och vad gäller efterforskningar så står jag helt för det jag skrivit. Fasta nick med lösenord och reg skulle sålla bort en hel del individer. Är det fel att engagera sig ??
Inlägg #19: Postat: 2001-08-10 09:59:00
Bengt Inhopp
Ännu ett inlägg drypande av moralisk panik. Gud vad synd om de stackars barnen som förstår sig på saker deras föräldrageneration är för lama för att lära sig...
Synd att du propsar på filtrering av ord på dessa chattar. Det bästa vore om ungdomarna själva har möjlighet att bemöta pedofilerna med ett ärligt "dra åt helvete" när det behövs.
Inlägg #20: Postat: 2001-08-11 03:59:00
Loke
Det går inte att tvinga folk att tala om vem dom är på nätet. Chatterna bygger ju på att man kan vara helt anonym. Om man var tvungen att berätta vem man var skulle ingen använda dom.
För övrigt tror jag att det är mycket mera troligt att nån stannar och plockar upp en en unge med bilen än att nån försöker ragga upp ungarna på en chat...
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...