Inlägg #1: Postat: 2006-07-10 12:10:00
|
stålis |
Visste ni förresten att USA:s största kvinnoorganisation, NOW, 2002 utnämnde fembarnsmörderskan Andrea Yates till "årets mamma"? Jämför med Gudrun Schymans utnämning av alla svenska män till talibaner el. rokskärringens utnämning av dem till "djur"! Ja, där har ni feminismen sanna ansikte. Det har väldigt lite med lika lön för lika arbete att göra, utan det handlar uteslutande om manshat.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-07-13 05:08:00
|
piabrooks |
Haller helt med. Sedan finns det en annan larvig kategori kvinnor som tycker att det ar feminism att objektifiera man, typ tjejerna i Sex And the City.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-07-13 08:50:00
|
stålis |
2/ Har också svårt för kvinnobilden som Sex and the City förmedlar. Man bara tappar hakan och tänker hallu, vart tog jämställdhetstänket vägen! Men här har vi ett gäng snudd-på-fyrtiotaggare som leker 25-åringar, och dessutom bara tycks ha en sak i huvudet. Jag menar, jag har den saken i huvudet också, men får rum med ytterligare 10-20 saker. Är det för att jag är man? Kanske det är vi män som har den där simultankapaciteteten som klichéen tillskriver kvinnor? :-
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-07-13 10:22:00
|
Janne B |
De desperata kvinnorna och Sex and the City förmmedlar ju en bedrövlig kvnnobild. Klarar våra tonårstjejer av att se sådant.
|
|