Inlägg #1: Postat: 2006-07-10 12:06:00
|
Inger Olsson |
Jag fattar inte riktigt rubriken kopplat till slutsentesen. Kanske för att jag inte har läst de två artiklarna du ref. till?
Jag reagerar däremot på "Lindex trosor". De håller inte längre den kvalité som de en gång var kända för. Och det med rätt.
Jag håller på smarthet OCH sinnlighet!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-07-10 12:10:00
|
stålis |
Det som kännetecknar feminismen är navelskåderiet, ytligheten, och bristen på empati. Vad är lite barnmisshandel och könsstympning och hederskultur mot "kränkande" bilder på vackra kvinnor? Mer floskler om "sexualiseringen av det offentliga rummet" och "könsmaktsordning" och "genusvetenskap", tack!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-07-10 13:31:00
|
Thomas L. Aabo |
"Varför får man endast dessa starka reaktioner när det kommer till skönhetsideal? " Frågar du. Vad du egentligen borde fråga är Varför får man endast dessa reaktioner när det gäller kvinor?
Och du kallar dig antifeminist - bah!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-07-10 14:50:00
|
Elvy |
Om ni minns den storbröstade Lollo Ferrari, så vill jag av er veta, era synpunkter om hennes yttre, såg hon ut sexig, burlesk eller sensuell?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-07-11 00:53:00
|
CimEfraimsson |
"Att låta en tjockis göra reklam för Lindextrosor är ju som att låta en blind göra reklam för Volvo eller för en med talfel att göra radioreklam. Rätt man på rätt plats tack." Du sa det lite bryskare, men våra poänger är detsamma : Jag skrattade åt det där.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-07-11 14:23:00
|
CMO |
Hämnden mot "de smarta" verkställs väl av det svenska skolväsendet....?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-07-13 08:08:00
|
Nähädu |
Jag tror inte det är märkvärdigare än att expressens redaktion konstaterat att det vore en mkt bra idé att köpa in en färdig "undersökning" till ett fast pris, sätta en sommarjobbare till att skriva några rader om den och en annan sommarjobbare att plåta några kvinnor. Sedan smäller man upp skiten på förstasidan för att sälja fler lösnummer. Nakna tjejer på löpet säljer. Det vet både Moore, FHM och..... expressen.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-07-13 18:32:00
|
HonkyTonkMan |
Så befriande det är när nån vågar röra om i grytan. För det var väl det som saken handlade om, du kan ju inte ha varit seriös i din rubrik och slutkläm. Ska vi trycka ner de smarta ännu mer än vi redan gör, kan vi redan nu inrikta oss på att bli ett värre låglöneland än Folkrepubliken Kina.
De smarta och flitiga är redan tillräckligt förtryckta i 68-revolutionens diktatur Sverige.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-07-26 16:46:00
|
Chris.X |
Svaret på din fråga är: Avundsjuka. Det gäller att göra så få människor avundsjuka.
|
|