Jag förbjöds spela fotboll som barn

Inlägg #1: Postat: 2006-07-06 12:59:00
Billy Butt
Nej det är det inte! Men på min tid kunde man få en och annan örfil om man inte uppförde sig. I dag kan lärare bli åtalade om de agar elever. Det är samma rfegler som i Sverige och övriga EU länderna.
Inlägg #2: Postat: 2006-07-06 13:21:00
Mine
Förr fanns det mest manliga lärare i skolan,men sedan det visat sig att påfallande många små som större elever utdelats hurringar lite då och då ,utan egentligen någon anledning.
Inlägg #3: Postat: 2006-07-06 13:24:00
Mine
Har antalet manliga lärare ersatts av mestadels kvinnliga undervisare,som inte är lika benägna och snabba i att utdela kroppsliga bestraffningar.
Inlägg #4: Postat: 2006-07-06 14:29:00
Billy Butt
Jag kan berätta att på min tid var det inte bara manliga lärare som delade ut örfilar. Jag fick ofta en och annan utdelad av kvinnliga lärare. En av dem brukade slå oss med en lineal, och min musiklärarinna brukade slå mina fingrar hårt med en träpinne om jag spelade fel på pianot - då var jag blott 7 år gammal!
Inlägg #5: Postat: 2006-07-06 17:18:00
Mine
Hos karlarna gick det äranförnär och det var blind militärisk lydnad som gällde.Hos kvinnorna nuckorna ofta ogifta kvinnor var det underkastelse och äventuellt kocketeri som var ett måste där.
Inlägg #6: Postat: 2006-07-13 11:34:00
Elvy
Tack för samtliga svar på min kommentar. Billy Butt skriv gärna om fler av dina minnen från din skoltid. Har du indiskt påbråd för utseendemässigt så liknar du mer en indier än en irländare.
Inlägg #7: Postat: 2006-07-13 12:39:00
Janne B
6 Elvy/ Jag tror att BB några gånger nämnt att han har en pakistansk bakgrund, förutom den irländska. Rött hår skulle inte passa så bra på den gode BB ;-. I sin presentation här nämner han Bibeln som den mest intressanta boken. Det märks ibland när han skriver, dramatiska formuleringar.
"NI huggormars avföda" kan vara inspirerande..
Laddar...