Inlägg #1: Postat: 2006-07-03 10:59:00
|
GunnarL |
Svennis har nog lämnat Sverige för gott framför allt mentalt. Han har, tror jag, hus både i Portugal och Italien. Nästan alla svenska landslagsspelare är ju verksamma i utländska klubbar. Har de dålig teknik så är det knappast något som en landslagscoach kan ändra på när han träffar spelarna kanske någon vecka per år.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-07-03 11:01:00
|
GunnarL |
forts. Dessutom tycker jag att svensk landslagsfotboll är stark! Vilka jämförbara länder har varit med i de senaste fyra stora mästerskapen? Och med ett undantag gått vidare från gruppspelet?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-07-03 11:07:00
|
steno |
I och med att Stuart Baxter nu återkommer till Sverige och Helsingborg har vi fått en stark kandidat den dag Lagerbäck slutar. B gjode ett bra jobb med AIK, känner Sverige och spelarna och har stora meriter
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-07-03 11:11:00
|
Bong |
Om man ser till resultaten är det OK, men om man ser till hur det svenska spelet har sett ut tycker jag inte att det är bra. Jag tycker dessutom att det har gått utför på senare tid. Sverige behöver en förbundskapten som kan entusiasmera och få vara spelare att ge det där lilla extra.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-07-03 11:12:00
|
Bong |
"våra spelare" ska det vara...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-07-03 13:02:00
|
Lars Bred |
Håller med Bong. Landslaget behöver en förbundskapten som inte bara smeker stjärnorna medhårs. På den nivån behövs en Scolari, Mourinho, Capello, Ferguson eller en Lippi. Många av spelarna har krävande tränare utomlands och så kommer de hem till en skyddad verkstad utran krav.
|
|