Att platsa i Aftonbladets kultur

Inlägg #1: Postat: 2006-06-30 10:12:00
Janne B
Nej, han får nog ha fotboja i några av sina enkla boningar...
Inlägg #2: Postat: 2006-06-30 10:15:00
Janne B
USA stödde den gamla regimen myndigheten. Alltså kunde folket inte rösta på den utan de röstade på Hamas.Nu harIsrael ryckt in för att "avsätta" Hamas och förstöra grunderna för en palestinsk stat. Kidnappade soldaten är en mkt liten pjäs i det stora spelet.
Inlägg #3: Postat: 2006-06-30 10:17:00
Janne B
Världens stater bävar inför vad den lille men urstarke David kan göra...
Inlägg #4: Postat: 2006-06-30 18:04:00
Unto S
Janne B. Världen har förändrats sedan Davids och Goljats tid. I Vietnam slog ”David” Goljat precis som i Bibeln och hoppas det blir likadant i Irak. Men, men, i Israel har David slagit ihop sina påsar med Goljat. Goljats storlek på makt och Davids förmåga att utnyttja Goljats styrka. Vad kan man säga? Stackars palestinier har ingen chans. Till slut sparkas dom ut från sitt resterande land. Hurra Goljat och David ropar den västerländska kristna kapitalismen. – Jag känner äckel!
Inlägg #5: Postat: 2006-06-30 18:06:00
Unto S
Ur den västerländska historien: ”30 juni 1934, exakt för 72 år sedan mördade nazisterna, under den "långa knivarnas natt", ledningen av de egna stormtrupperna SA.
Inlägg #6: Postat: 2006-06-30 18:55:00
Janne B
USA tågade ut ur Vietnam. De borde inte ha gått dit. Men det blev i vissa avseenden värre sedan de gått ut. Men folket slapp bombningar, det var en oerhörd vinst.// Jag skulle skrika "USA ut ur Irak" om jag inte vore övertygad om att de olika grupperna startar mordorgier mot varandra genast. De mördar ändå mer varandra än de dödar USA soldater redan nu.
Laddar...