Rädda Fotbollen för bövelen!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2006-06-29 16:20:00
Janne B
Fotbollen har dominerat allt i flera veckor och behöver nog inte räddas på ngt dödsläger.
Inlägg #2: Postat: 2006-06-30 19:39:00
El Guatusi
1/ Nej, men fotbollen har blivit en sport som lar ungdomar att fuska, mygla och provocera. Ingen sport ar sa forgiftad av simulanter, mutkolvar och arroganta overbetalda divor. Men eftersom FIFA ar den mest korrupta av alla organisationer kommer det nog droja manga ar innan forsoker stavja allt fusk pa samma satt som andra sporter.
Inlägg #3: Postat: 2006-06-30 21:55:00
GunnarL
2/ Tyvärr har Du rätt i mångt och mycket av det Du skriver ElG. Men för mig är fotboll något mycket större! Det är kampen mellan sjuåringarna som alla är där bollen är, det är de första riktiga matcherna i pojk- eller flicklagen, det är de första matcherna med elva man, det är fair play, det är kamp, det är lycka och det är sorg!
Inlägg #4: Postat: 2006-06-30 21:57:00
GunnarL
forts. Att debutera i A-laget när Du är 16 år, att få vara med på talangläger...osv. Det är fotboll! Inga pengar, inget mygel, bara en helig vilja att vinna! Jag har varit ungdomsledare i så många år och älskar den här sporten!
Inlägg #5: Postat: 2006-06-30 21:59:00
GunnarL
forts. Sedan är det bara att konstatera att pengar korrumperar - i fotboll precis som överallt annars - Tyvärr!
Inlägg #6: Postat: 2006-06-30 22:21:00
GunnarL
2/ Dock skall Du veta ElG, att fotbollsungdomar i Sverige inte lär sig att fuska, mygla och provocera! Tvärtom ingår det i varje ungdomsledares uppgifter att undervisa barnen och ungdomarna i moral och fair play - både mot domare och motståndare! Nu bor ju Du i Italien och drar väl Dina slutsatser därifrån -men jag försäkrar Dig, att så går det inte till här!
Inlägg #7: Postat: 2006-07-01 11:20:00
El Guatusi
Gunnar: Nej, fair play-traditionerna lever annu kvar pa manga platser. Jag tror dessutom att korruptionen gar att fa bukt med om man bara tar tekniken till hjalp; idag har domarna en oerhord makt att vaga over en match i ena eller andra lagets forman, o det ar oacceptabelt.
Inlägg #8: Postat: 2006-07-01 11:22:00
El Guatusi
Se bara pa Lubos Michel som igar varnade argentinaren for filmning, nar det i sjalva verket var tydlig straffspark. Sadant lamnar mycken bitterhet, inte minst som Argentina spelat sa mkt battre an tyskarna.
Inlägg #9: Postat: 2006-07-01 11:24:00
El Guatusi
Det har nu kommit ut en del bra bocker om spelet bakom kulisserna i FIFA, och det ar bara att hoppas att kunskapen om alla oegentligheter, mutor och mygel leder till en revolution. Blatter, Havelange & Co har alltfor lange fatt husera fritt.
Inlägg #10: Postat: 2006-07-01 15:26:00
GunnarL
ElG, jag håller med Dig i det Du skriver, men fotboll är tack och lov inte bara elitfotboll! Alla millioner småpojkar och småtjejer som spelar för att det är så roligt, alla frivilliga ledare som ställer upp på sin fritid........Fotboll är enormt stort!
Inlägg #11: Postat: 2006-07-01 15:30:00
GunnarL
Om vi tar det konkreta exemplet i matchen i går när argentinaren varnades för filmning, så kan jag bara säga att i den omedelbara sekvensen framför TV:n så tänkte jag: "Bra att han fick gult för han filmade". Han föll helt enkelt lite för platt. Men reprisen visar att det egentligen är straff! Visst skulle domaren haft tillgång till reprisen! Så det är helt rätt - mer teknik för att skapa rättvisa domslut!
Inlägg #12: Postat: 2006-07-02 00:44:00
GunnarL
Och så glömde jag nämna alla mammor och pappor som står vid sidlinjen lördagar o söndagar och föjer sins små telningar! Fotboll är vår tids största folkrörelse! En vanligtvis intelligent man som Lars Nilsson skjuter in biljardalternativet snooker! Näst intill löjligt och högst verklighetsfrämmande!
Inlägg #13: Postat: 2006-07-02 00:44:00
GunnarL
Och så glömde jag nämna alla mammor och pappor som står vid sidlinjen lördagar o söndagar och föjer sins små telningar! Fotboll är vår tids största folkrörelse! En vanligtvis intelligent man som Lars Nilsson skjuter in biljardalternativet snooker! Näst intill löjligt och högst verklighetsfrämmande!
Inlägg #14: Postat: 2006-07-02 00:44:00
GunnarL
Inlägg #15: Postat: 2006-07-02 00:44:00
GunnarL
Inlägg #16: Postat: 2006-07-02 00:45:00
GunnarL
I kväll har jag i alla fall fått se VM:s hittills bästa match - där Frankrike fullständigt raderade ut divorna från Brasilien.Skön konst!
Inlägg #17: Postat: 2006-07-02 00:46:00
GunnarL
I kväll har jag i alla fall fått se VM:s hittills bästa match - där Frankrike fullständigt raderade ut divorna från Brasilien.Skön konst!
Inlägg #18: Postat: 2006-07-02 00:46:00
GunnarL
Inlägg #19: Postat: 2006-07-02 00:46:00
GunnarL
Inlägg #20: Postat: 2006-07-02 00:46:00
GunnarL
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...