Inlägg #1: Postat: 2006-06-29 11:12:00
|
Leif-Arne |
Det är alldeles för lätt att i den inflammerade situation som råder demonisera antigen den ena eller andra sidan. Beroende på var man har sina sympatier. Både palestinier och israeler i gemen är vanliga hyggliga männsiskor som lever under extraoridnära omständigheter.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-06-29 11:13:00
|
Leif-Arne |
Därför är det lite övermaga för oss som lever i bästa samförstånd med våra grannar att ensidigt fördömma den ena eller andra sidan.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-06-29 13:50:00
|
Anna Veeder |
Leif-Arne, jag har bara en kommentar: kom hit omedelbart och klara upp eländet :- vi behöver fler som du.
Men jag måste göra lite reklam också: jag har börjat blogga på Al Hamatzav www.alhamatzav.org och du är varmt välkommen. En del har du redan läst, men ändå.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-06-29 13:56:00
|
Leif-Arne |
3 Jag reser gärna tillbaka, men aktar mig noga för att lägga mig i jag skulle nog bara röra till det mera. Jag skall kolla din blogg. Saknar understundom tom en Maccabi bira.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-06-29 14:37:00
|
Anna Veeder |
3/ www.al-hamatzav.org skulle det vara.
Du SAKNAR Maccabi öl? I Sverige?
Solen. Maten. Stranden. Städerna. Men ÖLET?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-06-29 14:52:00
|
Leif-Arne |
På ort och ställe så var det vänget speciellt, men du vet med tiden och avståndet så växer smaken med minnena. Annars solen, javisst, stranden fast flera nu ligger i Egypten, Städerna jo speciellt Tel. Men maten, sådär, många kalkonvingar blev det. Skall jag vara ärlig så hade araberna både bättre kaffe och falaffel.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-06-29 14:53:00
|
Leif-Arne |
"inget speciellt"
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-06-30 17:00:00
|
hallmen |
Leif-Arne: Jag tar hellre en Goldstar än en Maccabi. Tom en Goldstar när jag tittar på en Maccabi-Haifa match :-. Sen är det väldigt farligt att prata om vem som har den bästa falafeln, jag brukar istället säga: Den billigaste falafeln är oftast den bästa, och då kan vi oftast lista ut vilken folkgrupp som gör den.
|
|