Inlägg #1: Postat: 2006-06-29 00:37:00
|
Calle Z |
Sveriges slasktidning nummer ett. Aftonbladet! De fullföljer bara en sketen tradition i Aftonbladets historia. Helle håller fanan högt idag! Man har ingenting lärt av historien. Eller? Så är det så skämmande att dessa åsikter frodas och lever än idag på Aftonbladet?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-06-29 08:51:00
|
Ramona Fransson |
Journalister älskar sanningen, ur sin synvinkel. Precis som jag ur min. Skillnaden är att de kan sätta stora rubriker och få det till den enda sanningen. Dessutom få betalt för den. Jag vet och du vet Anna och många med oss vet att alla mynt har två sidor. AB med flera tidningar vill bara ha en sida!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-06-29 10:56:00
|
Unto S |
Jag ställer mig alltid två frågor när det gäller Israel/Palestina-frågan: ”Hur många palestinier finns i israeliska fängelser kvinnor som barn?” och ”Hur många israeler finns i palestinska fängelser?”
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-06-29 11:10:00
|
Leif-Arne |
Jag reste tillsammans under några måndader med en israel som blev en mycket god vän, han heter Ran. Han berättade hur han under sin militärtjänst varit tvungen att patrullera västbanken. Han upplevde situationen motbjudande då han deltog i aktiviterer som han insåg upplevdes förnedrande för palestinierna. Men vägra order? Det finns inte på kartan för en israel.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-06-29 16:12:00
|
steno |
Jag antar att många araber, födda eller kvar i Israel har anledning att resa till palestinskt område. Är det dessa som roar sig med att spränga sig vid vägspärrar. Hur lätt är det för dem att besöka släktingar?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-06-29 16:15:00
|
steno |
Israel har gått in på palestinskt område gripit regeringsledamöter och ministrar. Persson får se upp, statsminister i "Europas mest Israelfientliga nation". En utställning till på Moderna museet, sen händer något. Får vi besöka honom i fängelset?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-06-30 00:17:00
|
Sunny |
Det finns som bekant lika många sanningar som det finns mänskliga individer. Jag läste hennes artikel.
Din är väldigt bra o nyanserad med ett försök till objektivitet.Men objektiviteten är oxå en sådan där myt: Vi är alla subjektiva fast några av oss har kommit så långt att vi inser det .
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-07-01 11:19:00
|
Unto S |
Pressmeddelande från Amnesty: ”Israels angrepp mot civila mål i Gaza en krigsförbrytelse.”
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-07-01 11:25:00
|
Marcus |
Är inte alla killar, palestinier eller ej, monster utan någon som helst respekt för kvinnor? Det är det dom har talat om för oss att vi är, och vi uppfostras till det. ;-
|
|