Esk, Bank, Olsson - tre skrivande clowner

Inlägg #1: Postat: 2006-06-27 08:49:00
steno
Spelare och ledare vill inte underhålla kvällspressens skvaller om tvister, gräl och bråk som de vill ha för att fylla löpsedlar och sportbilagor
Inlägg #2: Postat: 2006-06-27 19:35:00
Lars Nilsson
Clownen Gunnar har rätt!
Inlägg #3: Postat: 2006-06-27 21:06:00
GunnarL
2/ Tack Lars Nilsson! Clownepitetet kan vi väl reservera för någon annan men visst har jag rätt!
Inlägg #4: Postat: 2006-06-28 10:55:00
Lars Bred
Clowner och idioter, så talar självgoda människor som tror att de har tolkningsföreträde. De vill ha ett totalitärt styrt samhälle där bara makten får prata. De förstår inte att journalister är folkets förlängda arm mot maktmissbruk.
Inlägg #5: Postat: 2006-06-28 11:32:00
Janne B
Uppfattar verkligen Folket att journalisterna är deras förlängda arm, eller rent av talesmän? Jag ser inga tecken på detta. Media är djupt misstrodda!
Inlägg #6: Postat: 2006-06-28 13:47:00
steno
Det vore bra om de frågade allmänheten innan de skriver men allt tyder på atyt de antingen skriver för sig själva eller tror sig företräda allmänheten. Det är väl därför det ibland blir fel
Inlägg #7: Postat: 2006-06-28 13:55:00
Janne B
I lokaltidningarna ser man fortfarande en klar skillnad på referat av en händelse och journalisternas egna kommentater. Men främst i kvällspressen flyter det fullständigt ihop.Sådan kan man ej ha förtroende för. / När två SVT journalister sitter och intervjuar varande i rutan så blir det också problem, även när de anstränger sig att sköta sina roller.
Inlägg #8: Postat: 2006-06-28 14:17:00
GunnarL
4/Lars Bred, Nu handlar ju kritiken faktiskt om sportjournalisternas sätt att behandla spelare och ledning i Sveriges fotbollslandslag på efter en förlust mot Tyskland. Samma lag som några dagar tidigare var hjältar är nu värdelösa, och samma ledare som för några dagar sedan var taktiska genier uppmanas nu att avgå. Vad har det att göra med "folkets förlängda arm mot maktmissbruk"? Enligt Dig får tydligen inte denna yrkesgrupp kritiseras för då är man "självgod".
Inlägg #9: Postat: 2006-06-28 15:54:00
Lars Bred
Jag vänder mig emot att alla journalister och media dras över en kam. I Sydsvenskan, GP, DN, SvD, Bohusläningen med flera har det inte varit ”kappvändarjournalistik”. Kalla yrkesmänniskor för clowner och nästan idioter begränsar en seriös debatt.
Inlägg #10: Postat: 2006-06-28 20:24:00
GunnarL
9/ Lars Bred, Jag instämmer i princip med vad Du säger. I det här fallet rörde sig ju artikeln som Steno skrev om tre namngivna journalister och hela sportjournalistkåren behöver ju inte nödvändigtvis känna sig träffad - om man inte är överkänslig förstås!
Inlägg #11: Postat: 2006-06-28 20:26:00
GunnarL
forts/ Däremot kanske det vore på tiden att hela journalistkåren tog en ordentlig seriös debatt om varför deras förtroende hos svensk allmänhet är så lågt! Jag vet att man har sina fora där sådana frågor diskuteras, men hittills har då inga resultat synts av. Och nu talar jag om journalister i de stora media, framför allt kvällspress och TV.
Inlägg #12: Postat: 2006-06-28 20:34:00
GunnarL
forts/ Sedan kanske man också skall lägga in att debatten på Sourze ju inte är något så enormt allvarlig! Här bryts ju ofta åsikter mot varandra på ett minst sagt kontroversiellt sätt med skällsord, invektiv, o.dyl. Det är - som jag ser det - en insändarsida där man kan blåsa på lite och också få snabba svar! En paneldebatt, ansikte mot ansikte skulle naturligtvis gå till på ett annat sätt. Men det är väl det som lite grann är charmen med Sourze.
Inlägg #13: Postat: 2006-06-29 09:47:00
steno
Sportjournalistiken efter matchen har också fått kritik i DN kultur Journalisternas överdrifter är ett utslag av deras personliga besvikelse, det är skälet till att de inte hållit journalistisk distans, låter det.
Inlägg #14: Postat: 2006-06-29 09:51:00
steno
Tala om att kritisera seriöst arbete!Lagerbäck mobbades för att han är systematisk, använder pärmar, kollar spelare som är utomlands med pulsklockor och dagböcker, försvarar sina spelare, har gått idrottshögskola. Han borde därmed avgå, tyckte man, speciellt som man förlorat med 2-0 mot Tyskland.
Inlägg #15: Postat: 2006-06-29 09:57:00
steno
Han var dessutom feg som coach. vågade inte peta stjärnorna, Zlatan, Henke, Mellberg?. Jag undrar vad hade de skrivit om L ställt över dessa stjärnor inför Tysklandsmatchen och satt in 3 debutanter? Vi har alla haft svårt att hantera vår besvikelse. Jag tar tillbaka clownepitetet på Esk men hans avgångskrav på Lagerbäck var ett uttryck för hans besvikelse.Nu är i varje fall de som inte var med i Tyskland upprättade! Välkommen Anders Svensso
Laddar...