Ljuvlig sommar… eller…?

Inlägg #1: Postat: 2006-06-26 20:16:00
steno
Det var bättre förr. Min farsa var arbetare med minimilönen. Vi hyrde en tomt på 25-årskontrakt för 50 kr om året. Först tält, sen när vi kom en stuga ca 12 kvadrat, tillverkat med vedsåg och spik som vi bodde i hela somrarna och farsan cyklade till jobbet i sta
Inlägg #2: Postat: 2006-06-26 20:20:00
kjellekborg
Visst, det ligger mkt i dina tankar men kanske orkar många inom de grupper jag räknade upp inte längre vara aktiva. För barnen har vi ordet mobbning! På ett sätt var allt enklare förr?
Inlägg #3: Postat: 2006-06-26 20:33:00
GunnarL
Semester handlar inte om havet eller inte havet! Semester handlar om miljöombyte, en förändring av vardagen. Det behöver inte röra sig om utlandsresor el.dyl. För den som lever vid havet hela året kanske det är skönt att bo i skogen eller i fjällen och vice versa. Det viktiga är omväxlingen, den annorlunda miljön.
Inlägg #4: Postat: 2006-06-26 20:53:00
steno
Så sant. Kanske byta bostad med någon annan för en tid.Cykelsemester med tält. vilka ungar skulle inte älska det?Båt till Åland och cykelturer.Sen finns det förstås helt utslagna familjer men det är nog inte dem LO avser.Utan det är ett inlägg i lönerörelsen. I höst säger man att i år måste alla pengar gå till de lågavlönadeLo:s medlemmar
Inlägg #5: Postat: 2006-06-27 00:11:00
Sunny
Det var inte alls lättare förr! Industriarbetarna som min fosterfar hade 2 o senare 3 v men inga pengar att resa för.
Jga har ju semester hela tiden så jag ska inte klaga. Men det kommer en tid då ålder o ohälsa hindra resor även om pengar kanske finns.Men man kan njuta av den Svenska sommaren ändå. Hägg o syren,guldregn o kaprifol,jasmin o snart nu rosor!
samt bad o pickninck med ungarna. kanske ett besök på Skansen o Gröna Lund om man bor i Stockholm: Liseberg för göteborgare.
Inlägg #6: Postat: 2006-06-27 00:15:00
Sunny
Ut inaturen ifall du bor på landet o är frisk nog. Ut i stans parker om du bor i stan. Låna böcker till hängmatta eller ballkong på biblan.Lyssna på din favoritmusik o hyr den där videon du aldrig hinner se en regnig dag! Umgås med de dina. De du inte längre kan åka till kan du ringa för långpratarsamtal eller majla om de är datoriserade.
Lek med dina barn.Spela sällskaspsspel eller dataspel med de lite äldre.O njut av livet!
Inlägg #7: Postat: 2006-06-27 14:34:00
steno
Tack Sunny
Inlägg #8: Postat: 2006-06-27 18:40:00
Janne B
Mina svärföräldrar i norra Uppland hade det magert. Deras semestrar på 1940-1960 talen bestod av bussresor över en dag med Facket eller Konsum.Dåtida bussar på dåtida vägar kom inte så långt om man skulle stanna o titta lite här och där.Man tog sig till Karlstad eller Katrineholm. Stockholm var för besvärligt.Så fanns ju snart Furuviksparken i Gävle, dit åkte de varje sommar.
Inlägg #9: Postat: 2006-06-27 18:44:00
Janne B
De yngre arbetarungdomarna cyklade i väg med campingutrustning någon vecka. ´Vid fagra nejder förverkligade de sitt kärleksliv under tältduken. Spritkök tände eld på tältduken. Sedan var det bara att cykla hem fattiga på medel men kanske med en baby på gång. Insändarsidorna var fyllda med den hemska ungdomens orgier...
Laddar...