|
Inlägg #1: Postat: 2006-06-27 13:35:00
|
|
angus |
Jag skulle vilja svara att jag oftare sett män bete sig som djur än kvinnor.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-06-27 13:47:00
|
|
Janne B |
Det finns många sorters underbara och hemska djur i Vår Herres hage.
Om man säger att män är djur och inget annat, så har man inte sagt något alls. Om jag däremot säger att en viss kvinnlig författare är som ett LO-djur, då har jag sagt något. Men inte mycket.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-06-27 13:59:00
|
|
pUs |
Jaha?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-06-27 15:08:00
|
|
Nähädu |
Pja... Först en liten essä om ROKS och ett gammalt nattståndet teveprogram, sedan halkar vi in på Schyman för att sedan försöka lösa problemen med lönebildningen. Svaret tycks vara att män är djur. Isåfall vill jag vara papegojan. För att få svar på Ramonas frågor rekommenderar jag lite nutidshistoria. Studera resultatet av saltsjöbadssamtalen så kommer allt att klarna.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-06-27 15:08:00
|
|
Daniel Wijk |
Du säger att kvinnor tjänar mindre än män men presenterar inga som helst bevis för att de gör det i egenskap av att de är just kvinnor. Varför gnälla över något som du itne är säker på själv? Om du nu är säker på din sak så kan du ju visa på att det verkligen är så att kvinnor tjänar mindre för att de är just kvinnor och inte för att kvinnor jobbar mindre elelr några av de andra faktorerna som gör att kvinnor generellt sätt har lägre lön..
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-06-27 15:34:00
|
|
Anders Klasson |
Jag vill inte göra reklam för Piratpartiet ja e ju trots allt SD:are,
men du glömde nämna det och rätt
ska va rätt.
;-
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-06-27 15:53:00
|
|
SpliffStar |
Om du hade tagit för dig som vi blivande män gjorde när du växte upp istället för att oroa dig över dina jeans så kanske du också hade kommit någonstans i livet. Men nej, du förväntar dig att ett företag ska anställa dig som chef, så att du kan oroa dig över vilken Gucci-dräkt du ska kunna ha på dig utan att din röv ska sticka ut! På mitt jobb finns mängder med kvinnor som lyckats - för att de kämpar! Jag är så trött på alla som tror att de ska få allt gratis!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-06-27 15:56:00
|
|
robwe |
Javisst, alla vi män gillar våldta stackars små flickebarn och stycka upp dem i småbitar, allrahellst feminister som vi våldtar med extra stor förtjusning! Visste du inte det? Jag trodde att detta redan var allmänt kännt. tolkas med valfri grad av ironi.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-06-27 15:56:00
|
|
Mayito |
Du menar att kvinnor är perversa? Någon annan slutsats kan jag inte komma till om Ramona har rätt i sak. För jag - detta är alltså enbart min personliga åsikt - tycker att det är lite äckligt att ha sex med djur. Tidelag känns inte riktigt som min grej liksom. Skönt att det finns några kvinnor som tänder på riktiga män annars hade jag fortfarande varit oskuld...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-06-27 16:34:00
|
|
Anna Drangel |
Ramona, vare sig man väljer att kalla människan ett djur eller inte är det för sorgligt att så många talanger går förlorade pga synen att män skulle vara "bättre" än kvinnor. Bra text förresten!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-06-27 17:55:00
|
|
arga gubben |
I vissa intima situationer säger min fru kärleksfullt att jag är som ett djur jag rodnar klädsamt
Beror det på att hon arbetar i en maktposition och tjäner mycket mer än jag??
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-06-27 19:46:00
|
|
Biff |
Kvinnor tänder på män som vet vad de vill och följer sina känslor och instinkter, dvs är djur. Detta naturligtvis inte pga att även kvinnor är djur, utan på diverse - av män skapade - könsmaktssystem.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-06-27 21:15:00
|
|
RockOn1978 |
Hej Ramona! Jag tycker du måste vara ärlig att tänka på en sak. Varför väljer kvinnor då männen som dominerar er? Varför? Svara på den frågan kära du.. Det är mycket bullshit över ditt resonemang och det manar till ett hyckleritänk. Så länge Persbrandt är er våtaste dröm. Vad förväntar ni er? Vill ni verkligen dominera männen?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-06-27 23:28:00
|
|
Franklin |
Suck! Om alla feminister bara hade orkat se helheten för en gång skull så skulle allt varit så mycket enklare. Hur mycket har inte "vanliga" män fått och får lida genom historien. Det handlar inte om kön - det handlar om makt och i slutändan att vissa anser sig överlägsna andra. Ja just det, jag menar det gamla hederliga klassamhället.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-06-28 10:55:00
|
|
Marcus |
Men gör något åt det istället för att bara sitta och gnälla om det... gör något om du kan?
Det är en fri värld. ... ta den makt du vill ha.. Är du inte moderat? tror du inte på individens förmåga?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2006-06-28 20:23:00
|
|
JEM |
Vilken tur, Ramona, att de flesta kvinnor är djurvänner:
Sorglig artikel, Ramona! Du brukar kunna mycket bättre. Med denna artikel sällar du dig till dem som vill dra en skarp skiljelinje mellan könen. Idioten Wachenfeldt applåderar säkert från sin hemliga tillflyktsort.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2006-06-29 15:38:00
|
|
Mysan |
Hellre att deär kåta och glada än impotenta och oskulder.har ofta funderat vad vissa mammaor gör med sina vuxna söner som inte kan få till det .
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2006-07-01 19:00:00
|
|
Chris.X |
Jag säger inte att jag är perfekt på något sätt. Inte alls, men jag dömer iaf inte folk efter kön, ursprung, hudfärg eller sexuell läggning. Synd att Ramona dömer folk efter kön. Det finns det alldeles för många som gör.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2006-07-07 23:46:00
|
|
v99erik |
Tänk om bytte...
Tänk om man bytte "män" mot valfritt folkslag i världen, bortsett svenskarna. Vips skulle farbror polisen knacka på och anhålla för hets mot folkgrupp. Vilken tur för skribenten att män inte räknas som riktiga människor med riktiga känslor.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2006-07-13 19:49:00
|
|
HonkyTonkMan |
Odjur eller inte, så är vi män precis det som våra mammor uppfostrat oss till. Och du ska inte kalla min mamma för ett odjur.
|
| |