Inlägg #1: Postat: 2006-06-26 10:05:00
|
AlfVerner |
Jag tror inte straff hjälper överhuvudtaget i det här fallet. Jag tror hon behöver utbildning, stöd, hopp om en civil framtid. Hon behöver stärkas intellektuellt, socialt och få en plats i samhället där hon inte ens behöver reflektera över att exploatera det sista hon har.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-06-26 10:09:00
|
AlfVerner |
Billy Butt projicerar sin egen våldtäkt helt enkelt och vill hämnas mot alla kvinnor som lurar männen "så som han själv blev lurad". Billy har helt enkelt inte accepterat sig själv som brottsling, därför hade det varit rimligare att plocka in Billy igen tills han gjorde det och gjorde avbön, än att projicera en trasig tjej som försöker få sig en bit av det materiella överflöd som är en självklarhet för många andra.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-06-26 10:16:00
|
AlfVerner |
Då är det betydligt intressantare att ta upp det innehållslösa drägget kring kungabarnen som leker med motorbåtar i fyllan och blir halvt ihjälslagen av propellern och där miljonbåten drar upp på land och totaldemoleras. Tänk om dessa obegränsade rikedomar som drägget leker bort hade fördelats?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-06-26 10:18:00
|
AlfVerner |
...men i den diskussionen fäller säkert Buttericks ner blicken och tycker det är "förfärligt olyckligt"! och att det minsann räcker med det straffet att nästan bli ihjälslagen av båten, fast att brottet egentligen skulle gett 2 års fängelse.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-06-26 10:26:00
|
Mayito |
Ursäkta, AlfVerner. Sätt dig ner och fundera lite till. Visst är det motbjudande med brats till sjöss i alldeles för snabba och dyra RIB-båtar men jag hoppas verkligen att du inser att tjejen i Turkiet gjort sig skyldig till ett betydligt allvarligare brott.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-06-26 10:35:00
|
AlfVerner |
Jag värderar brotten utifrån strukturerna. Vad vet du om den här tjejens förutsättningar? Min enkla formel är att om ett människoliv är värderat till en miljon, så har en individ som stulit 500 miljoner mördat 500 människor.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-06-26 10:38:00
|
AlfVerner |
Betänk om dom resurserna som läggs på dom här små kokainäcklen i överklassen med klädkonton från pappa på 25.000:- i månaden och fri kredit istället hade skapat barngrupper och skolklasser i rätta storlekar, då är jag inte säker på att den här tjejen hade gått den vägen hon gick.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-06-26 10:41:00
|
AlfVerner |
Att bryta ut enskild brottslighet utan att se helheter är inget annat än reptil- mobb- och hatbeteende, d v s man producerar fullständigt meningslösa ståndpunkter. Att just Buttericks just reagerar i just könsrelaterat beteende är heller ingen slump. Det är pinsamt, patetiskt och själv borde han försegla all diskussion som handlar om sexuellt utnyttjande om han inte vill fortsätta sitt liv med dumstruten på huvudet.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-06-26 10:43:00
|
Mayito |
Intressant värdering, AlfVerner. Och intressant fråga. Vad vet du själv om den här tjejen? Du utgår från att hon är trasig, trögtänkt, socialt inkompetent och utanför samhället. Jag tippar att detta är en helt vanlig svensk tjej som gillar att festa loss på charterorter. Någon annan info har jag inte. Vad bygger du ditt antagande om henne på egentligen?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-06-26 10:47:00
|
Nähädu |
AlfVerner glömmer så gärna att "det innehållslösa drägget" drar in en väldig massa skattepengar med sin konsumtion, löner etc. Vad är ditt alternativ, att konfiskera att privat egendom och upprätta 5-årsplaner?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-06-26 10:50:00
|
Mayito |
AlfVerner. Jag delar inte BB:s åsikt om vad som bör hända med tjejen. Hon ska ha sitt straff. Det ska markeras tydligt att det handlar om allvarlig brottslighet och att hon är 100 procent ansvarig. Sedan behöver hon inte drivas ut ur landet för det, hey, hon har gjort ett misstag, ångrat sig, erkänt och när hon har avtjänat sitt straff är jag beredd att förlåta. Men först ska hon dömas och sen får bratsen snorta kola och åka RIB-båt hur mycket de vill.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-06-26 10:52:00
|
AlfVerner |
""det innehållslösa drägget" drar in en väldig massa skattepengar med sin konsumtion, löner etc."---Detta är det mesta fantastiska argument Gud har skapat för att samhället ska hålla sig med ett överklasslödder som inte tillför någonting annat än tidningsrubriker. Jag undrar om det håller i min löneförhandling: "Ge mig 100.000:- i månaden så ger det mer skatteintäkter och det tycker bebisen "Nähädu" är jättebra.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2006-06-26 10:55:00
|
AlfVerner |
"Men först ska hon dömas och sen får bratsen snorta kola och åka RIB-båt hur mycket de vill." Detta är ett politiskt brott som socialdemokraterna är ansvariga för, att överhuvudtaget tillåta ekonomin att urarta i ett accelereande 3:e delssamhälle. Jag tycker individdebatten är tämligen meningslös.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2006-06-26 10:56:00
|
Mayito |
Ok, Affe. Tjejen erkände redan efter första förhöret. Det ser bra ut rent bevismässigt. Svårt för vilket rättssystem som helst att misslyckas här. Men. I Sverige hade hon med största sannolikhet inte blivit åtalad alls! Där har BB faktiskt en viktig poäng. Majoriteten av de tjejer som ERKÄNNER att de ljuger åtalas inte ens. Det enda som händer är att fallet läggs ner. Våldtäksfallet alltså. Därför är jag glad att hon begick brottet i Turkiet.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2006-06-26 11:00:00
|
Mayito |
Ok. Först tar vi de vidriga bratsen och sätter stopp för deras kokainstinna båttripper till Sandhamns seglarhotell. När vi utrotat dessa samhällsparasiter som genom sin livsstil korrumperar unga svenska oskyldiga flickor till att göra falska våldtäktsanmälningar i Turkiet står de vidriga utlänningarna näst på tur. Jag är med dig, Affe! Hela vägen!
|
|
Inlägg #16: Postat: 2006-06-26 11:00:00
|
AlfVerner |
Det enda BB vill ha sagt är att han själv felaktigt är dömd till våldtäkt. Han har inget som heslt annat intresse i denna fråga. HAN skiter fullständigt i tjejen, men det gör inte jag.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2006-06-26 11:11:00
|
Nähädu |
13/Man må tycka vad man vill om privatpersoner som har mkt pengar. Faktumet att de drar in mkt till statskassan sticker förstås i hjärteroten på AlfV, men är icke desto mindre ett faktum. Så länge de köper sina båtar och sina drinkar för skattade pengar på en fri, privat marknad så är jag mer än nöjd.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2006-06-26 11:16:00
|
Nähädu |
Säga vad man vill om allas vår AlfVerner. Men han är inte precis svårprovocerad. Mkt roande.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2006-06-26 20:22:00
|
AlfVerner |
18>Men hur gör jag i min löneförhandling? Jag vill ha 100.000:- i månaden så att jag kan lämna bidrag till skatteverket när jag köper min Ferrari, eller kör för fort och gynnar polisväsendet med fortkörningsböter... Hur gör jag?? Kan jag få min lön??
|
|
Inlägg #20: Postat: 2006-06-26 23:26:00
|
Nähädu |
Att arbetsgivaren fattar att lönen till viss del går till konsumtion behöver nog inte påpekas. Hade du nån poäng med det du skrev eller ville du bara larva dig?
|
|