Låt henne få stryk i turkiskt fängelse!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2006-06-26 08:25:00
Billy Butt
Sunny! Det handlar inte om att jag är hatisk - du vet att kjag inte är det - men tjejer som tjejen i artikeln är jordens skum och bör straffas hårt.... utan nåd. Punkt slut!Jag är övertygad om att du håller med mig om den saken.
Inlägg #2: Postat: 2006-06-26 09:32:00
Mine
Att falskanmäla någon,detta är ett svenskt genuint avundsjuke trix.Detta höll tejerna i förskolan och i småskolan på med.Men underligt nog,,,,är det alltid killarna som kommer på ideerna.
Inlägg #3: Postat: 2006-06-26 09:56:00
Mayito
Va? Vad snackar du om Mine? Om hur det är på förskolan eller inom rättsväsendet? Förskolan har jag inget minne av längre. Men jag kan garantera dig att det är ytterst sällan som män står bakom idéerna, iscensättningen, genomförandet och fullföljandet när det gäller falska våldtäktsanmälningar i Sverige. Det finns vissa såna fall men till 99 procent är det kvinnor som står bakom dem. Då menar jag även som idékläckare och hjälpredor. Sorry, detta är ett typiskt kvinnobrott. Punkt.
Inlägg #4: Postat: 2006-06-26 13:44:00
Sunny
Billy. Det är fult gjort o visst ska man straffas för falska anmälningar. Men du tar i för mycket. En terrorist som sänder en hel skola barn i döden är t ex i mina ögon betydligt värre. Du är kanske färgad av att du drabbats av detta brott? Det är förståligt. Jag börjad engagera mig i sådant här i början för att jag själv o de mina drabbats.Då får man upp ögonen.
Inlägg #5: Postat: 2006-06-26 18:04:00
Billy Butt
Sunny - efter att ha läst så många av mina artiklar borde du kunna identifiera mina metaforer ...!!
Inlägg #6: Postat: 2006-06-26 18:43:00
Sunny
BB: Jag borde kanske men ibland är jag inte på topp! rl tar för sig av ork o förmåga. Men jag tror inte du är bitter. blev jätteförvånad när jag läste denna din artikel: Inte riktigt som du.
Inlägg #7: Postat: 2006-06-26 20:16:00
Janne B
BB/ Frågan är ju för vilka vi skriver. Skriver du för nästan alla eller bara för dem som genast vet vad en metafor är. Vad är skillnaden på ironi och cynism undrar jag ofta.?Folk som skriver i kulturfrågor verkar bara skriva för sin egen inre krets. Unga säger att de inte förstår politikerpratet. / Om du skriver om stryk och ormar i ett turkiskt fängelse, men inte menar det. Vad menar du då i stället??
Inlägg #8: Postat: 2006-06-26 20:19:00
Janne B
Jag har då och då läst i "Kristens Resa" författad av en pastor på 1600-talet som mest satt i fängelse. Han levde säkert i rätt vidriga förhållanden. Därför blev hans berättelser rent fruktansvärda skildringar.Han kände inte till en god värld. Förstod hans samtida vad en metafor var? Sannolikt den mest tryckta boken efter Bibeln..
Inlägg #9: Postat: 2006-06-27 16:05:00
Billy Butt
HJanne B Svar7 Jag menar helt enkelt att hon ska få ett hårt straff i Turkiet där hon begick brottet. Det där med ormar och skitmat m.m. är metaforer för hur illa hon kan komma att få det i ett turkiskt fängelse.
Inlägg #10: Postat: 2006-06-27 17:30:00
Janne B
Nej det är inte en metafor. Det är verkligheten.Jag har träffat folk som tillfälligt varit i fängelser i Turkiet, Afrika, Kuba etc. Där är massor av råttor och skorpioner,löss, inga läkare, usel vatten, halvrutten mat..Samt absolut inga rättigheter. DE rättigheter som du kämpat för i Sverige i tio år? måste du tillerkänna andra.
Inlägg #11: Postat: 2006-06-27 20:08:00
Mine
Att ha mänskliga rättigheter,medinflytande och medbestämande i andras liv.
Inlägg #12: Postat: 2006-06-27 20:24:00
Billy Butt
Janne - nu vandrar du långt ifrån debattämnet som är att en tjej anmälde en falsk våldtäkt... håll dig till debattämnet.
Inlägg #13: Postat: 2006-06-27 20:27:00
Sunny
Jag önskar ingen att sitta i ett turkiskt fängelse: jag har en vän som gjort det.
Inlägg #14: Postat: 2006-06-27 21:11:00
Janne B
12 BB /Jasså det är du som bestämmer debattämnet...det ställer jag inte alls upp på.
Inlägg #15: Postat: 2006-06-28 17:52:00
Billy Butt
Du får LOV att ställa upp på debattämnet om det handlar om en artikel som jag skrivit! Vill du skapa en annan debatt får du skriva en egen artikel Janne B!
Inlägg #16: Postat: 2006-06-28 18:06:00
Leif-Arne
15 Om BB ogillar Jannes och andra kommentarer personangepp och annat undantaget naturligtvis så är en enkel undring varför han då publicerar sig på en site där sådana förekommer utan egentlig moderation. Problemet med denna artikel är att den är i grunden bra och angelägen, men sänks av hatiska som det bevisligen uppfattas utläggningar.
Inlägg #17: Postat: 2006-06-28 18:39:00
Janne B
15 BB/ Så är det ju inte. En artikelförfattare kan varken Lova eller Förbjuda kommentarer. Skriver man en artikel så ställer man sig i snålblåsten.Man får tåla kalla o varma vindar lika.
Inlägg #18: Postat: 2006-06-28 22:01:00
Billy Butt
Ja Janne, men du får väl hålla med om att när debatten spårar ur som det ofta gör på Sourze att artikelnförfattaren har anledning att sucka och rätt att kritisera dem som vandrar ifrån debattämnet - vilket ni hör på kommentyarssidornas alltför ofta gör.
Inlägg #19: Postat: 2006-06-28 22:14:00
Janne B
BB/ Du är givetvis samma person för mig som de gånger jag berömt dig, instämt i saker osv. Jodå, jag suckar också. Jag har i en månad varit avstängd från en bra tidnings IT-insändare. På grund av ett loggningsfel. Fruktansvärt irriterande. Visst har du rätt att kritsera oss, fortsätt med det. Det är bara det att du denna gång tog i lite väl häftigt, men du är samma gode Billy för det.
Inlägg #20: Postat: 2006-06-28 22:15:00
Janne B
Men ju starkare ord du använder ju större risk för missförstånd. Själv blir jag då och då kritiserad här för att jag är mesig, färglös, konflikträdd osv. Ligger en viss sanning i det..
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...