|
Inlägg #1: Postat: 2006-06-19 11:12:00
|
|
Inger Olsson |
...Och B B har redan i rubriken pekat ut ett slarv i "Hagamannen-målet" ???: Som "god stilist" behöver man inte ens ha bevis - eller tunga argument - för sina påståenden?
Och när han sen gör paralleller med sitt eget fall - ja, då faller han riktigt...
En tröst är ju dock att "Hagamannen" kommer inte att hamna på en "snäll" Malmöanstalt med småtjuvar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-06-19 11:18:00
|
|
Inger Olsson |
En sak till: det där med sekretess: det är eg. inte så svårt och defintivt inte omöjligt att komma åt polis- social- vårdutr. då de ska arkiveras. I synnerhet inte för en viss typ av journalister. Och det bör man ytterst tänka på även i B B-fallet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-06-20 18:11:00
|
|
Billy Butt |
Stålis: Jag menade "eventuella slarv kan komma att gömmas" - kanske rubriken är lite vilseledande. Jag har inte satt rubriken.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-06-20 18:12:00
|
|
Billy Butt |
Inger Olsson Svar 2: Du är tyvärr lite dåligt informerad. Alla handlingar går inte alltid att komma åt. det öär endast handlingar som anses täckas av offentlighetsprincip enligt tryckfrihetsförordningen. Allt annat ligger bakom lås och bom
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-06-20 20:07:00
|
|
Inger Olsson |
Ha ha! Offentlighetsprincipen? Den följer inte ens kommunerna alltid....
"Bakom lås och bom"??? Ha! Bara en enda fråga till dig: tror du inte att en viss typ av journalister redan har rotat i arkiven för att se om rättsröta har skett i ditt eget fall?
Bekymra dig inte: det kommer en väl genomgrundad, varför inte dokumentärfilm?, även i "Hagamansfallet" när tiden ÄR mogen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-06-20 20:07:00
|
|
Inger Olsson |
Dessa vissa journalister vet NÄR man ska slå till därför de är inte så korkade och har ett rättspatos som du sannolikt inte känner "lukten" av.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-06-21 09:42:00
|
|
Nähädu |
Trist. Inger har gått från en läsvärd artikelförfattare till en bitter rättshaverist.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-06-21 09:42:00
|
|
Billy Butt |
Ja de har rotat - men jag kan försäkra dig om att de inte har kommit åt någonting. Du är INTE särskilt välinformertasd om hur sekretess fungerar inom domstolarna. Du ägnar dig åt gissningar. Journalisterna är inte alltid så himla duktiga som du tror. Ibland lyckas de komma åt sekretess saker men för det mesta kan de inte. Om inte en av parterna i målet släpper handlingar till dem.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-06-21 09:50:00
|
|
Inger Olsson |
Nähädu: A fan det hade jag ingen aning om. Att jag var läsvärd???? Du har väl inte gjort något annat, än i varje kapitel, på min sista artikel. påpekat motsatsen?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-06-21 09:59:00
|
|
Inger Olsson |
B B: Det kan inte vara så B B
ATT du själv inte vill släppa dem? För som du skriver "Om inte en av parterna i målet släpper handlingar till dem"... Om du nu kör på resning i ditt eget fall - vad har du då för a n l e d n i n g att hålla dem??? Du har ju givetvis fått ta del av målsägarnas vittnesmål m m.
Sen Billy, i ärlighetens namn, och det med anledning av ditt fall:
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-06-21 10:01:00
|
|
Inger Olsson |
På "den tiden" fungerade i n t e pressen på samma sätt som nu. "Mediadrev", i den mening vi tillskriver det idag, fanns inte. Du har ju bl a gett den förklaringen till varför du blev fälld. bad tjejerna om ursäkt å medias vägnar.
Det var heller inte då svårt att komma in i t ex Tingsrättens arkiv...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-06-21 10:05:00
|
|
Inger Olsson |
B B: Anser du, och har klara bevis för detta, att du fälldes för felaktig rubricering "Våldtäkt" p g a dålig polisutredning samt "mediadrev" borde saken vara given. DÅ ska inte DU ta hänsyn till någon eller något. Så är det bara. Sluta älta det här och lägg i s f korten på bordet.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-06-21 10:07:00
|
|
Inger Olsson |
Svar 6 Jag ref. då till B B:s artikel typ den nästsista sådan, som stinker avskyvärt.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-06-21 10:10:00
|
|
Janne B |
/7/ Den som kämpar och argumenterar som Inger gör just nu är inte en rättshaverist. Hon skriver brett och djupt. Samt inte bara i eget ärende. Hon har kunskaper, hon ser detaljer. Snart sparkar hon nog loss i en midsommardans. Se upp!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-06-21 10:19:00
|
|
Inger Olsson |
Janne B:Det kan du ge dig tusan på att jag ska! Livet börjar med musikljud och slutar med ljud. Men avgrunden saknade ljud. Den insikten fick jag...
Jag ser även komiken i mina två självmordsförsök. Hemskt, man får inte skratta, men det bjuder jag på. Det är också ETT sätt att överleva.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2006-06-21 10:49:00
|
|
Janne B |
För att hedra alla midsommardansare och reta andra så har jag skrivet lite sommarverser. Inlämnde på "tryckeriet".
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2006-06-21 11:24:00
|
|
Nähädu |
14/ Alltid lika inställsam ser jag. Inger skrev bra kommentarer för nåt år sen. Artikelserien om våldtäkten på cypern var spekulativt skräp och den så kallade argumentation hon bedriver nu är signifikativt för en rättshaverist.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2006-06-21 11:26:00
|
|
Nähädu |
14/ Alltid lika inställsam ser jag. Inger skrev bra kommentarer för nåt år sen. Artikelserien om våldtäkten på cypern var spekulativt skräp och den så kallade argumentation hon bedriver nu är signifikativt för en rättshaverist.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2006-06-21 12:58:00
|
|
Janne B |
14 / Med en sådan signatur som du alltid har är risken stor att du bara blir negativ. Den risken undviker jag. Bygga ett hus är betydligt trevligare än att riva ett./ Den dag som du inte fått goda ord och gett goda ord är rätt värdelös.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2006-06-21 13:24:00
|
|
Mayito |
Jag har också läst det Inger Olsson skrev för ett par år sedan. Hmmm, jag måste säga att jag delar Nähädus analys fullständigt. Inger Olssons inlägg stinker ja, det är rätt ord desperation och utvecklingen hon gått igenom är minst anmärkningsvärd.
Är det överhuvudtaget samma person?
|
| |