Sanslöst USA-hat!

Inlägg #1: Postat: 2006-06-16 22:29:00
Gurkburken
Exakt varför förtjänar USA kritik? För att dom skapade demokratier i Afghanistan och Irak? För att dom stoppade nazisterna? För att dom stoppade kommunisterna?
Inlägg #2: Postat: 2006-06-16 22:30:00
Gurkburken
Jag blir så jävla trött på alla vänster"humanister" som förespråkar stabilitet och pacifism istället för frihet och demokrati. Det är något lätt rasistiskt över denna inställning, som om männsikor i diktatoriska länder inte skulle förtjäna demokrati och frihet. Över 70 av Irakierna tycker att det var värt alla liv och hemskheter det har kostat att bli av med Saddam.
Inlägg #3: Postat: 2006-06-16 22:30:00
Gurkburken
Att sen komma å gnälla på USA för att det är massa problem i början i det nya Irak, känns ganska patetiskt. Förväntade sig vänstern att förändringen från hårt kontrollerad militärstat till demokrati skulle gå snabbt å smärtfritt? Tiden har visat att det inte blev så, men gör det USAs instats i världen mindre värd? Absolut inte.
Inlägg #4: Postat: 2006-06-16 22:31:00
Gurkburken
Det här var väl kanske inte helt rätt tråd att posta i märkte jag nu, men det var mer en allmän iaktagelse än ett svar till rftc.
Inlägg #5: Postat: 2006-06-16 22:33:00
Sunny
2 Om alla vore pacifister så funnes det ju inget förtryck? Eller?
Inlägg #6: Postat: 2006-06-16 23:00:00
Gurkburken
Så fungerar tyvärr inte världen. Sätter man inte tydliga gränser för folk eller i detta fall nationer så kommer dom testa gränserna. Man måste våga sätta handling bakom sina ord. FNs konstanta misslyckanden på detta område gör att vi helt enkelt får lita till USA, eftersom EU och resten av världen är sanslöst konfilkträdd. Amerikaner är inte krigshetsare men dom backar åtminståne inte från en konflikt.
Inlägg #7: Postat: 2006-06-16 23:03:00
Gurkburken
På grund av att USA verkställde sina hot mot diktaturer så fick vi massor med visserligen ofta bara små och symboliska bra utvecklingsförlopp i diverse skurkstater Syrien och Saudiarabien för att nämna 2.
Inlägg #8: Postat: 2006-06-22 02:17:00
rftc
"Exakt varför förtjänar USA kritik?" ..någon behöver läsa på sin historia. Dessutom; utan att jag ens har nämnt irak och afganistan så kommer det omedelbart upp försvarstal för dessa aktioner. Intressant. Nå, jag tänker inte fördjupa mig här, ribban ligger alldeles för lågt för det.
Laddar...