|
Inlägg #21: Postat: 2006-06-16 20:59:00
|
|
Lars Nilsson |
12/ Så här är det. Sitter en person med benen i kors tar man upp platsen mitt emot!. Man sitter ju två och två mot varandra. Visst finns det män som också gör det men kvinnor har en tendens att mer frekvent sitta med benen i kors. Klart? Har inget med feta människor att göra.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2006-06-16 21:12:00
|
|
Lars Nilsson |
Det finns ju inte hur mycket utrymme som helst precis. Inte ens att tränga sig in utan att någon sitter med benen i kors.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2006-06-16 22:32:00
|
|
Sunny |
20 CMO Nej men det är verklighetsfrämmande att försöka inbilla någon att livet är rättvist!
Vi drar olika lotter när vi föds. Rika eller fattiga,fula eller vackra,dumma eller smarta osv. Vi är välkomna till världen som mina barn var eller ovälkomna o blir dumpade som jag var.Även i vårt land är orättvisan vid starten enorm.Sedan du nämner dyslexi så har jag det själv o det vore självklart enklare utan men min skrivlust kompenserar det o så är det ju ofta.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2006-06-17 11:24:00
|
|
vox dei |
/14 Jo, Hogo, även om det är en förenkling så går jag med på att kallas vänsterdebattör. Jag tror att många skulle kalla mig det även om jag t ex tycker att marknadsekonomi är det minst dåliga system vi har att tillgå i många avseenden regleringar behövs dock.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2006-06-17 11:25:00
|
|
vox dei |
Jo, Hugo O,... skulle det förstås vara. Flåt...
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2006-06-17 15:54:00
|
|
Hugo O |
Bra! Då har vi svart på vitt att en vänsterdebattör har skrivit något positivt om USA! Dvs det finns nyanser på bägge sidor. Sen är frågan vad "vänster" o "höger" egentligen betyder..
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2006-06-17 21:56:00
|
|
CMO |
20/ Sunny du skulle bara veta hur svårt det är att födas som ett relativt välbeställt vitt heterosexuellt gossebarn, hett efterlängtad av sina föräldrar och dessutom utrustad med ett utomordentligt skarpt intellekt. Snyft snyft. Inte nog med att man har en massa strukturell patriarkal och postkolonial skuld att gå och bära omkring på vareviga dag, ingen jävel tycker ens synd om en när man klantar till det för sig.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2006-06-17 22:05:00
|
|
Sunny |
CMO Om du skriver om ditt trauma till mig så lovar jag att tycka synd om dig en stund! Enligt Strindberg är det synd om alla människor o det är nog sant att ingen slipper uppleva soreger. Utgångsläget är bara så helt olika från början: därför måste livet tacklas på ett helt annat sätt ifall man född på minus.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2006-06-18 11:33:00
|
|
Inger Olsson |
Svar 21 Det där med perspektiv ;- Om jag tittar på Karlavagnen utifrån min horisont j u s t nu skulle jag i nästa ögonblick, utifrån ett annat perspektiv, bli besviken?
Sätter nog en tia på att de som sitter "b r e d b e n t a" tar mest plats. Och då med innebörden därtill ;- Ska vi bara gå till genetik så ä r livet orättvist utifrån mänskliga - materiella - aspekter.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2006-06-19 09:29:00
|
|
piabrooks |
Ar det nagon som kan inse att det finns asiketr som gar att kombinera aven om vanster/ hoger-skalan inte officiellt tillater det? Jag tror pa skoluniform, lagre arbetsgivaravgifter och ratten att valja sjukhus, men jag tror aven pa hardare beskattning av globala foretag, harda miljokrav for saval individ som foretag, samt ett gratis utbildningssystem. Dessutom ar jag drogliberal! Hoppsan! Och bor i NYC.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2006-06-20 12:43:00
|
|
vox dei |
Ja, piabrooks, jag förstår verkligen. Jag tror också på lägre arbetsgivaravgifter, hårda miljökrav och gratis utbildningssystem. Jag tror på global beskattning på transaktioner. Har ingen åsikt om skoluniform, rätten att välja sjukhus eller drogliberalism. Jag tror generellt på marknadsekonomi men det måste vara reglerat i vissa avseenden även globalt för att alla ska kunna tjäna på systemet.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2006-06-20 14:21:00
|
|
Don Giovanni |
30,31/Marknadsekonomi är fina grejer! Det är kapitalismen som är skit.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2006-06-20 18:50:00
|
|
CMO |
32/ Tur att vini har 65 mindre skit i Sverige... "Över 65 procent av företagandet i USA skulle inte klara att leva med svenska skatter, visar internationell rapport."
Länk: dn.se
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2006-06-21 10:50:00
|
|
Inger Olsson |
Svar 32: En artikel med f h v tunga argument kring dina påståenden skulle vara intressant.
|
| |