|
Inlägg #1: Postat: 2006-06-15 13:24:00
|
|
PB |
Citat: "De båda artikelförfattarna har uppenbara problem med detta faktum och det är förmodligen det som föder dessa båda gentlemens hat mot världens största nation!"
Att USA leker världspolis med smutsiga metoder, som sätter rättsäkerheten ur spel, och mänskliga rättigheter ska vi inte tala om? Nä du... suck!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-06-15 13:30:00
|
|
PB |
Du Erik Månsson, som komiskt nog kallar dig "Klarsynt". Du behöver skilja på amerikanska folket, och Bush administrationen. Amerikanska folkets förtroende för att Bush gör ett bra jobb ligger nere på 27 vid senaste mätningen jag såg. Det talar sitt tydliga språk. Sedan är amerikansk krigsindustri ett kapitel för sig. Du måste hålla isär vad som är vad.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-06-15 14:41:00
|
|
Lars Nilsson |
2/ Tjaa, siffror av den här typen skall man ta med lite skepsis kanske. Härom veckan utropade SVT ”Ökat förtroende för regeringen”, därför att Skop visar att 42 procent av svenska folket ger Persson godkänt. Samtidigt rapporterar Investors Business Daily att president Bush får godkänt av 44 procent av amerikanska folket. Slutsatsen är att det går alltid att finna undersökningar som talar för det man själv tycker.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-06-15 14:46:00
|
|
Lars Nilsson |
Men PB, hur kommer det sig då att USA är en sådan våldsverkare och kanske tom startar ett 3:dje världskrig? Folket korkat? Ingen demokrati i USA? Folket fört bakom ljuset? Eller vadå? Och när började det här? Vad det först med Bush eller har det alltid varit så här?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-06-15 15:02:00
|
|
PB |
Bushadministrationen är en typisk "krigsadministration". Angående 3dje världskriget, så är det Bush själv som kallar kriget mot terrorism för det. Vilket land står på tur, Iran?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-06-15 15:04:00
|
|
PB |
Jag hinner tyvärr inte göra någon djupare diskussion just nu, men det finns säkert andra som kan ta vid.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-06-15 15:09:00
|
|
PB |
Lars Nilsson, jag rekommenderar varmt Eisenhowers avgångstal.
Länk: coursesa.matrix.msu.edu
Mycket av det han varnade för har hänt... Där har du svaret på dina frågor.
|
| |