|
Inlägg #1: Postat: 2006-06-15 12:59:00
|
|
Janne B |
Den kulan visste var den tog, avlossad från Sions höjder.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-06-15 13:05:00
|
|
Lars Bred |
Skribenten verkar väldigt upprörd, nästan hatisk när han beskriver andras hat mot USA.
Som han inte hört talas om vapenlobbyn, kampen om oljan, världshegemonin. Är ett enda ihjälsprängt barn i Irak värt priset?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-06-15 14:12:00
|
|
PB |
Han är förblindad av sitt eget hat kan man säga. Det jag är mest oroad för när det gäller Irak, är det urtjänta uraniumet som spridits med bomber och ammunition över det landet. Hur många Hiroshima bomber kan det jämnställas med?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-06-15 16:04:00
|
|
JEM |
Syftet med denna artikel var att få igång en diskussion i ämnet. Det har artikeln sannerligen lyckats med. Återkommer med exempel på vad USA åstadkommit för välrdsfreden. Ett snabbt exempel kan dock vara utgången av andra väldskriget. Den hade förmodligen varit en helt annan om USA inte "lagt näsan i blöt". Många har tyvärr redan glömt det.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-06-15 16:15:00
|
|
PB |
JEM: Jag tvivlar på dina ovan nämnda syften. Jag tycker du gjorde bort dig. Du menar dom humana atombomberna i Japan och hur hela östeuropa lämnades i sticket efter kriget? Nya avslöjande med t ex Churchills dagbok sprider nytt ljus över vår historia. Hinner inte skriva om det.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-06-15 16:36:00
|
|
bloggeri |
Den fega bombhögern förnekar sig inte. Två skribenter på Sourze är USA-hatare? Lord är kanske den ena, den framgår givetvis inte av JEM:s "analys". Men vem är den andra? Fegt att inte nämna namnen.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-06-15 16:38:00
|
|
bloggeri |
Jag orkar inte leta just nu, men minns att Lord också skrivit mycket kritiskt om tillståndet i Kina. Är han även Kina-hatare därför? Var han inte också kritisk till svenska barns beteende? Är han alltså barnhatare? Bombhögerns världsbild är grotesk.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-06-15 16:43:00
|
|
bloggeri |
En undersökning som publiceras idag visar att en majoritet europeer anser att USA är ett större hot mot världsfreden än Iranska atomvapen. Är alltså en majoritet europeer USA-hatare? En usel analys av JEM.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-06-15 17:28:00
|
|
Janne B |
7 blogg/ Lord skrev i januari "Drömmen om Kina". Väl värd att läsa men som alltid med Lords artiklar så kräver de en del av läsaren. Han fick oerhört mycket läsare o alla slags kommentarer, för Lord läser man inte bara rakt av.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-06-15 20:25:00
|
|
bloggeri |
Kan ingen klargöra vem som är Sourze "USA-hatare" nummer 2? Glömde förresten att en överväldigande majoritet amerikaner är emot Bush och hans politik numera. Är dessa också USA-hatare? För ingen kan väl påstå annat än att kritkiken gäller USA:s politik inte folket eller landet som sånt?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-06-15 20:28:00
|
|
bloggeri |
Och varför ppfattas kritik som "hat"? Är det för att bombhögerns hjärnor bara kan tolka världen i svart och vitt? "Den som inte är med oss är emot oss", har ju deras Ledare undervisat dom, en slogan i klass med Stalins och Maos.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-06-15 23:41:00
|
|
Lars Nilsson |
6/och 10/. Förvisso brukar jag inte bli imponerad av bloggeris slutledningsförmåga men vem författaren åsyftrar trodde jag nog att även bloggeri skulle klara. Men bloggeris förmåga kan tydligen inte nog undervärderas.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-06-16 09:57:00
|
|
bloggeri |
Lars N kan inte låta bli att göra sig lustig över min oförmåga att lista ut vilka USA-hatare som avses bortsett ev. fr. Lord förstås, osäkert även detta men jag får inget svar. Alltså. 1 Vilka menar skribenten? 2 Är kritik detsamma som "hat"?. 3 Varför ropar bombhögern på censur Bush ex. när nån är kritisk?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-06-16 09:58:00
|
|
bloggeri |
Konstaterar också att sribenten själv, den räddhågsne JEM, också vägrar namnge vilka han menar. Ynkedom.
|
| |